25 november 2015

Oud en Nieuw.......






Het was weer een tijdje terug dat ik weer op mijn blog ben geweest.
Even  te druk.....
Hier zien jullie een expositie in het Zuiderzee museum in Enkhuizen, waar ik dichtbij woon.






In het Zuiderzee Museum is een Dutch Designs Route te vinden.

De ontwerpers brengen het oud en het nieuwe bij 1.

Oude ambachten werden gebruikt voor nieuwe ideeën en ontwerpen.







Dit zijn kleden die geïnspireerd zijn op de kledendracht. 
Mooi voor op de vloer of aan de wand.
Mooie sprekende kleuren!





Hoe!!! 
Ze kijkt niet vriendelijk.....
Deze foto hing bij de expositie.






De kamer er tegen over lieten ze een expositie zien van The Flax Project van 
Christien Meindertsma.
 Die aan de gang is gegaan met traditionele zestiende- eeuwse Hollandse touw slaan. 
 De touwen kun je zelf ook draaien in het Zuiderzee Museum. 
 Hier heeft ze een vloerkleed gemaakt, poef, hanglamp en het snoer ervan bekleed.










Ga een keer een kijkje nemen in het Zuiderzee museum!
Het is er zo leuk, 
als je van oud en nieuw houd 
en 
van geschiedenis van ons mooie land.






Mooi Hé!!





Fijne dag,

Miranda

1 opmerking:

Judith zei

Nou... Enkhuizen is een beetje ver rijden om er eens te gaan kijken, maar ik heb genoten van je foto's. Vooral die lampen vind ik supergaaf: Ik zou ze zo willen voor de slaapkamers voor onze zonen;-)

Liefs Judith