26 juli 2013

BETER 1 ZWALUW IN DE HAND, DAN TIEN IN DE LUCHT...................?




JE BENT MET JE SCHOONMOEDER BUITEN AAN HET PRATEN EN JE WORDT GEROEPEN DOOR 1 VAN JE KINDEREN.

MA, 
ER ZIT EEN ZWALUW IN ONS HUIS
IN DE WOONKAMER.





EERST DENK JE DAT JE IN DE MALING WORDT GENOMEN DOOR JE KINDEREN.
MAAR IK HEB VAKER VOGELS IN MIJN HUIS GEHAD.





DUS GING IK EVEN KIJKEN.
JA,HOOR!
DAAR VLOOG DE ZWALUW DOOR MIJN WOONKAMER.
DE ZWALUW HEEFT EERST OP DE SNAVEL VAN DE STENEN KIP GEZETEN IN DE KEUKEN OP DE SCHOUW BOVEN HET FORNUIS.
TOEN IS DE ZWALUW NAAR DE WOONKAMER GEVLOGEN.
 TOEN DACHT DE ZWALUW, OP NAAR DE VRIJHEID !
ALLEEN WAS DE VRIJHEID ONS VOORRAAM.
ZO KON IK DE ZWALUW PAKKEN EN OP DE FOTOZETTEN.
DAARNA SNEL WEER NAAR BUITEN GEBRACHT DE VRIJHEID IN.
WAAR DE ZWALUW HOORT.

QUINTEN MIJN ZOONTJE HAD DE ZWALUW ONTDEKT.
 OP DE STENEN KIP ZIJN SNAVEL IN DE KEUKEN.





LIEVE GROET,

MIRANDA

8 opmerkingen:

Janneke zei

Wat een schatje die zwaluw! Ja soms vliegen er wel eens vogels binnen, en het valt soms nog niet eens mee ze weer naar buiten te krijgen. Ze zijn hier in het paardenstalletje met hun tweede nest bezig, zo leuk.
Groetjes, Janneke

It's me zei

Nou wat bijzonder !!...ik vind dat nooit in onze woonkamer hoor...hihihi...liefs Ria...x !

Maia zei

Wat mooi dat je die leuke zwaluw ook zo mooi op de foto kon zetten!
Mooie beestjes zijn dat toch!
Een half jaar geleden hadden wij een eekhoorntje binnen maar die liet zich niet zomaar pakken of fotograferen jammer!
Fijne zomer avond
Lieve groet Maia

Bonjade zei

Oh die lieve kraaloogjes.....
Wat zal ie geschrokken zijn van dit avontuur.......

Gelukkig is ie weer vogelvrij ;)

Fijn weekend

Liefs

little sweet things zei

Agossie het arme beestje... wel leuk dat je hem nu van zo dichtbij kon bekijken, hij heeft zulke schattige oogjes.
Groetjes, Sas

Muisje zei

Ik was van plan een zwaluw naar binnen te halen. omdat ze zo goed zijn in muggen vangen.
Geintje natuurlijk maar dochterlief wordt gek van die beesten.

Madelief zei

Jee, wat moet dat beestje geschrokken zijn!

Fijn weekend Miranda!

Madelief x

amy zei

wat n mooi beestje !
Ze was gewoon de weg kwijt ,van de warmte zeker ?hihi