13 oktober 2012

PASPOP









DIT IS EEN HOEKJE VAN MIJN WOONKAMER.
DAAR STAAT DEZE PASPOP.
DE KLEREN DIE ZE AAN HEEFT.
IS GEMAAKT DOOR DE OVER-OVERGROOTMOEDER VAN MIJN MANLIEF.





ZE MAAKTE VEEL KLEREN TOEN DER TIJD.
ZIJ WAS GEBOREN IN HET JAAR 1898.
DEZE KLEDING IS ONDERGOED





DEZE LIEVERD  MET ZIJN NAMAAK OOGJES.
EN 
ZIJN LEREN NEUSJE.
 IS WEL EEN ECHTE VOS.
JA MEIDEN, IK WEET HET.
 HET IS ZIELIG!
MAAR TOEN DER TIJD WAS DIT HIP EN ZEER DEFTIG, ALS JE DIT OM HAD OVER JE JAS.
WAS TOEN DER TIJD NORMAAL.
OM DIT MOOIE ERFSTUK NOU WEG TE DOEN OF TE VERSTOPPEN IN DE KAST.
VIND IK NOU OOK WEER ZIELIG.
DAN IS DAT BEEST ECHT VOOR NIKS GESTORVEN.
HET IS BIJNA 100 JAAR OUD.
DUS DIT BEESTJE ZIET ER NOG GOED UIT.
HET HEEFT JAREN BIJ MIJN SCHOONMOEDER IN DE KELDER GELEGEN.
NOOIT GEWETEN DAT ZE EEN VOS HAD.
MAAR ZE WAS AAN HET OPRUIMEN EN KWAM DEZE LIEVERD TEGEN.
NU HANGT DEZE MOOI VOS BIJ MIJ THUIS.








DIT MOOIE HANDWERK HEEFT DUS OVER-OVERGROOTMOEDER VAN MANLIEF GEMAAKT.

MOOI HÉ!
































HIER ZIEN JULLIE EEN STUKJE VAN ONZE EIGEN GEMAAKTE KEUKEN.
IN DE VOLGENDE POST LAAT IK JULLIE ECHT DE HELE KEUKEN ZIEN.
HET STAAT NU EINDELIJK OP FOTO.





MAAR HIER KUNNEN JULLIE ALVAST EEN BEETJE GLUREN!





VOND JE MIJN AANGEKLEDEN PASPOP MOOI!

DAN HEB IK OP MIJN ANDERE BLOG NOG WAT VAN DIE MOOIE OUDE KLEDING GEZET

 GEMAAKT DOOR OVER-OVERGROOTMOEDER .
DAT STAAT TE KOOP.
WAAROM?

IK KAN NIET ALLES NEER ZETTEN.
VEEL HEB IK DUBBEL.





ANTIEKE LUIER







MET KANTE PIJPJES!



FFIJNE DAG,

MIRANDA

23 opmerkingen:

De Lorelei Brocante. zei

Handgemaakt Richelieukant,wat een werk was dat zeg !! mooi hoor.
Je vosje kijkt een beetje scheel,hahaha komt vast omdat ie zo oud is hé.
Vind het allemaal heel mooi.

Groetjes
Dicky Marie

Krek wak wou zei

Wat super dat je die oude kleding nog hebt.....echt bijzonder! Ik heb in de gang een paspop staan ook met een vos....het is niet ieder's smaak maar ik vind het mooi!
Fijne avond en groetjes van Nicole

Maaike zei

Wauw, wat bijzonder!
Ik vind die oude kleding prachtig!
En die vos..tja, het hoort er gewoon bij natuurlijk. Zo heeft je man's over -overgrootmoeder een mooie plek in jullie kamer.
Maar dat je die kleding verkoopt, is er niemand anders in de familie die er wat van wil hebben?
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Mayflower zei

Wat een prachtig handwerk Miranda. En ja....zo'n vosje, ik zou er niet aan moeten denken om zo'n beestje om mijn nek te hangen. Maar dat was vroeger nou eenmaal zo.
Ik vind opgezette dieren ook heel mooi, het schept een bepaalde sfeer, maar ik zou zelf nooit zoiets kopen, wel nepperds.
Ohh...ik ben zo benieuwd naar je keuken, dat kleine stukje ziet er al veelbelovend mooi uit.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Gerry zei

Je paspop met het antieke kant vind ik prachtig.
De vos heb ik wat minder mee, maar zoals je het uitlegt kan ik er wel in meegaan.
De keuken lijkt heel mooi, op naar de volgende keer!
Goed weekend, Miranda!

Lieve groet
Gerry

Bonjade zei

WAt werd alles vroeger gemaakt met oog voor detail.....
Fijn dat er nog zoveel mensen zijn die deze schoonheid koesteren....

Ben benieuwd naar je keuken....ziet er goed uit zeg.

Enne...post nog niet ontvangen...maar komt vast goed...

Fijn weekend

Veel liefs

sharon's shabby creations zei

Wat een gezellige blog heb je ik ga je gelijk volgen!!

Lieve groetjes sharon

Janneke zei

Schitterend gemaakt dat ondergoed van de over-overgrootmoeder van je man, wat was dat toen een werk hè. En het vosje vind ik bijna nog leuker, ik ben hier een echte liefhebber van (durf het bijna niet te zeggen, want de meesten houden hier helemaal niet van). Heb er zelf één boven in de gang hangen, op een brede plank over een oude koffer van mijn man z'n vader. Ben benieuwd naar je keuken.
Groetjes, Janneke

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Prachtig, de braderie en kant.

Wat is het leuk dat je dit nog allemaal hebt en nog zo mooi ook.

Na een kleine blik in de keuken geworpen te hebben, ga ik nu toch wel erg nieuwsgierig worden.

Voor zover ik het kan zien, ziet het er heel mooi uit.

Fijne zondag!

Lieve groet, Loes

"Création" zei

Prachtig Miranda al die romantische oude kleding. Vroeger maakte ze er altijd zoveel werk van. Zo lief de luier met de kanten pijpjes.

De vos is een beetje scheel, hihi maar ongelooflijk nog zo mooi na meer dan 100 jaar.

Fijne zondag

Lieve groetjes,
Josephine

Blomkje en Wenje zei

Prachtig! En je maakt me zo ook wel heel nieuwsgierig naar je keuken...

Nog een fijn weekend

Groetjes, Pietrik

petra zei

Bedankt voor je reactie op mijn blog!
Kom natuurlijk ook even langs,wat heb je een mooi blog zeg...
Je paspop en de kleding vind ik geweldig,en helemaal met zo'n verleden.
Je keukenkiekje beloofd veel moois.
Ga je volgen hoor!!

Groetjes Petra,

Alexandra zei

Wat een mooie paspop.
Wat prachtig dat de kleren handgemaakt zijn.
Vroeger deden ze dit nog.
Wat een schitterend huis heb je toch. Lieve groeten, Alexandra.

Loraine Living zei

Wat een mooie post, en de aangeklede paspop geweldig !! Ik ga snel even kijken bij je verkoopblog, wat leuk !
En de give away, super ik plaats graag een link.
Fijne dag vandaag, in herfstsferen;)
Lieve groet Diana

amy zei

T is wel heel speciaal natuurlijk dat mooie goed op de paspop ,echt oud ,dat zie je niet veel meer
en dat vosje ...tja ,t is zo dubbel he ,ik vondt een paar jr geleden al die hertenkopjes en hoorntjes en bontkleden zo mooi ,ik begon met neppers maar dat was het gewoon net niet
Nu heb ik ook hier en daar wat dierenvellen en echte dierenkopjes enzo ,t blijft een dubbel gevoel houden ,hubbie zegt ,die beesten worden toch wel afgemaakt ,voor t vlees ,ach ja ,mannen bekijken het dan weer zo !

Home and Lifestyle zei

Een paspop met een mooi verhaal! Vroeger was er inderdaad sprake van een bepaalde klasse, als je een vosje om je nek kon dragen. Nu kijken we er heel anders tegen aan.

Je keuken ziet er prachtig uit, volgens mij wordt de volgende post heel mooi.

Een fijne zondag nog! Lieve groet, Ingrid

Pierelantijntjes zei

Hoi Miranda,
Wat een prachtig aangeklede paspop.
Zo bijzonder dat je deze oude kleding hebt.
Ook dat vosje is prachtig. Tja, misschien wel zielig, maar het is nu eenmaal iets wat ze vroeger droegen en ik vind het nog heel bijzonder dat je dit dan ook hebt.
ik ga eens kijken bij je giveaway hoor. Leuk!
liefs Ester

Madelief zei

Hoi Miranda,

Wat een mooi hoekje in je woonkamer. Ik vind je kast ook prachtig. Wat is die mooi van vorm met de grote krullen bovenop.

Je hebt groot gelijk om de spullen van je oma op de paspop te gebruiken. Het is veel te zonde om weg te toen. Mijn oma droeg ze ook, net als de meeste chique dames uit die tijd. Het is bijzonder hoe de tijd ons anders tegen dingen aan laat kijken.

Fijne week!

madelief x

Sylvia zei

Zo fijn dat je die kleding nog hebt, Miranda, wondermooi met het kant !
Ja, die vos, vind het ook wat zielig, maar toen in die tijd was het heel anders ...
Zo te zien ziet je keuken er prachtig uit !
Fijne week,
Sylvia

Marian zei

Prachtige vintage lingerie heeft de over-over grootmoeder gemaakt...alles met de hand waarschijnlijk...meisje, dat doe je toch niet weg!!!!

Miranda zei

Genieten van een mooie post (geweldig dat je deze kleding nog hebt) en ondertussen luisteren naar Bruce... echt genieten!

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

bij ELZ zei

Hoi Miranda,
nog bedankt voor je berichtje op mijn blog, erg leuk!
Wat ziet het er bij jullie ontzettend mooi en sfeervol uit! En je keuken is ook super! je hebt weer een nieuwe volgster :)
fijn weekend, liefs Lindy

♥Xanne & Vinny zei

Hey Miran,

mooie paspop hoor. Bijna sexy met het vosjes en het naveltruitje. hihi Wel heel mooi gemaakt door je oma.

Groetjes Xanne