20 oktober 2012

BINNENKIJKEN IN DE NIEUWE KEUKEN !!!





EINDELIJK DE FOTO'S!!

DEZE KEUKEN HEBBEN WE HELEMAAL ZELF GEMAAKT EN ONTWORPEN.
HET ONTWERP IS VAN MIJ ZELF.
RON (MANLIEF ) HEEFT ALLES GEMAAKT  EN AANGELEGD.
GEKEKEN OF ALLES TECHNISCH MOGELIJK WAS.
ALLES WAT JE HIER ZIET, MAAR OOK NIET ZIET.
VAN ELEKTRA,WATER GAS, CV/ RADIATOR HOUTEN PLAFOND,WANDEN EN DE KEUKEN ZELF TOT EN MET DE BETONNEN GOOTSTEEN EN NOG VEEL MEER......
HET ENIGSTE WAT EN NOG STOND WAREN DE MUREN EN HET DAK.
ALLES HEBBEN WE EERST ZELF GESLOOPT IN DE KEUKEN.
NOU JA , HET HELE HUIS WAS NIET MEER DAN ALLEEN  KALE MUREN EN HET DAK.
MAAR GOED NU EERST DE KEUKEN IN OUDE SITUATIE. 


DIT IS DE OUDE KEUKEN TOEN HET WE 5 JAAR TERUG HET HUIS HADDEN GEKOCHT.
DEZE FOTO IS VAN DE EERSTE WEEK DAT WE DE SLEUTEL KREGEN.



DIT IS DE OUDE BADKAMER.
DE OUDE KEUKEN EN DE OUDE BADKAMER HEBBEN WE GESLOOPT OM EEN GROTERE KEUKEN TE KRIJGEN.




HIER ZIEN JULLIE  WAT ER VAN OVER IS NA DE SLOOP.
DE TUSSEN MUUR TUSSEN DE OUDE BADKAMER EN DE OUDE KEUKEN IS HIER ER TUSSEN UITGEHAALD DOOR MANLIEF.

NU DE NIEUWE SITUATIE !!
HET ZIJN HEEL VEEL FOTO'S.
DUS ALS JE TIJD HEBT.
 GA ER DAN EVEN LEKKER VOOR ZITTEN MET IETS TE DRINKEN EN IETS LEKKER.






MIJN VERZAMELING OUDE MEUK!











DE REGAAL IS OOK DOOR MANLIEF GEMAAKT.









DE GOOTSTEEN IS OOK DOOR MANLIEF EN MIJ ZELF GEMAAKT.
 ZIE HIER EEN OUDE BLOGPOST HOE WIJ DEZE GOOTSTEEN MAAKTE.

OF ONDER DE LABEL: KITCHEN 








HET AANRECHT BLAD IS VAN HET ZELFDE HOUT ALS DE KAST DEUREN EN PLANKEN.
DE KEUKEN IS VAN UNDERLAYMENT PLATEN GEMAAKT.
DE KASTENWAND, SCHOUW, REGAAL EN DE KASTJES VAN DE AANRECHT ZIJN IN DE KLEUR "GRIJS VERLEDEN" VAN HET MERK L'AUTHENTIGUE GESCHILDERD.
HET BLAD HEB IK IN EEN GRIJZE TUINBEITS GEBEITST EN AFGELAKT MET EEN BOTEN LAK.





DE LIJST LANGS DE SCHOUW EN KASTEN WAND HEB IK OUD GEMAAKT DOOR MIDDEL VAN DE ZELFDE TUINBEITS TE GEBRUIKEN ALS VAN HET AANRECHT BLAD.
DE CONSOLES KOMEN UIT DE KELDER VAN MIJN SCHOONMOEDER.
 IK  HEB DE OUDE VERF LAGEN VERWIJDERD EN ZE ZO GELATEN ZOALS ZE NU ZIJN.
DE KLEUR VAN DE CONSOLES KOMT DOOR HET GEBRUIK VAN EEN VERF BRANDER.

IK HEB GEEN TEGELS ALS ACHTERWAND BIJ HET FORNUIS.
HET IS GEVERFD IN DE KLEUR FEEST VAN VT- WONEN.
HET IS EEN METALLIC VERF.
OM HET TEGEN DE VET SPATTEN TE BESCHERMEN HEB IK HET AFGELAKT MET EEN BLANKEN LAK OP WATERBASIS.
DAT WERKT GEWELDIG!












DE GLEUVEN IN HET HOUT ZIJN DOOR MANLIEF ZELF ALLEMAAL GEFREESD IN AL HET HOUT WERK. 
DUS OOK HET PLAFOND!

DE HAND GREPEN KOMEN BIJ DE ZINKENVIOOL VANDAAN.
DE HANDVATTEN ZIJN VAN AARDEWERK MET IJZEREN BESLAG.
DE KLEUR IS ZWART.









FORNUIS IS VAN HET LA GERMANIA HET IS EEN  ITALIAANSE MERK.
HET IS EEN 6 PITS FORNUIS 



























DE KRAAN KOMT VAN EEN BROCANTE FRANSEN MARKT.
IS VAN OUD KOPER.






HET BLAD BESTAAT UIT 3 LAGEN VAN UNDERLAYMENT PLATEN.
ZIJN DOOR MANLIEF OP ELKAAR GELIJMD.
HET BLAD IS 6 CM DIK EN 80 CM DIEP.

















 DE DEUREN ZIJN BEZET MET VERSCHILLENDE SOORTEN HELDER GLAS.
VAN GESTRAALD TOT MET FACET GLAS EN GLAS IN LOOD.









































ALLE KASTJES ONDER DE AANRECHT BLOK HEBBEN LADES EN DE LAATSTE LADE STAAT OP WIELTJES OP DE GROND.
ZO BENUT JE DE HELE RUIMTE VAN JE KASTJES.







DE PLANKEN VERSPRINGEN.
SMALLE DIEPEN PLANKEN ZIJN BEDOELD VOOR BEKERS EN GLASWERK. 








DE BINNENKANT VAN DE KAST MET EXTRA DIKKEN PLANKEN EN LADE OP WIELEN.

DIE ZIJN OOK GEMAAKT DOOR MANLIEF.
DE BINNENKANT VAN DE AANRECHT KASTJES EN KASTEN WAND ZIJN GESCHILDERD IN EEN VERF OP WATERBASIS.
 DE KLEUR IS WIT.
HET VOORDEEL VAN OP WATERBASIS IS DAT JE MAKKELIJK KAN BIJ STIPPEN OP BESCHADIGINGEN.









DEZE RADIO HEB IK 20 JAAR TERUG OOIT GEKOCHT BIJ DE HEMA.
NU STAAT IE WEER IN MIJN KEUKEN.
ZORGT VOOR DE MUZIEK IN DE KEUKEN.


ZO DIT WAS DE KEUKEN NU HEB IK NOG WAT ANDERS VOOR DE DEGENE DIE HET NOG NIET WETEN.
 IK GEEF OOK NOG EEN GIVE AWAY WEG!!
ZIE HIER ONDER VOOR UITLEG.......


FIJNE WEEK,

MIRANDA

37 opmerkingen:

creatie's and stuff by jenneke zei

wat een enorme mooie foto's stuk voor stuk miranda,
hier hebben heel wat uurtjes zwoeg werk ingezeten, maar het resultaat mag er zeker zijn, wat enorm mooi ♥
en wat een gezelligheid om naar te kijken, alles past prachtig bij elkaar
lieve groet jenneke

"Création" zei

WAUW *** WAUW ***WAUW, Miranda en Ron, ongelooflijk wat jullie beide voor elkaar hebben gekregen.

Wat een mega klus in zijn totaliteit,
en wat knap ontworpen allemaal.

Jullie zijn een GOUDEN koppel samen en wat zullen jullie ongelooflijk trots zijn op het eindresultaat, en terecht uiteraard.

Een DROOMKEUKEN is geboren,
mijn complimenten!!!

Nog een fijn weekend verder, en geniet van al dit moois...

Lieve groet,
Josephine

Peet zei

Wat is de keuken prachtig geworden!!!! Een droom.... Alsof de keuken er al jaren in zit. Zo knap, zoals jullie dat allemaal zelf ontworpen en uitgevoerd hebben. Geniet er van.
Lieve groetjes, Peet.

Linda zei

Tjeeeee zeg...je keuken is echt prachtig Miranda. Wat een werk hebben jij en je man er aan gehad zeg. Maar...het resultaat mag er zijn.

Graag doe ik ook een gokje mee op je leuke give-away voor het blad Seasons. Wat leuk dat je die beschikbaar stel. Ik volg je al een hele tijd maar heb zelf geen blog. Nou we wachten het af. geniet jij onder tussen maar lekker van je mooi keuken.

Verder nog een fijn weekend gewenst.
Groetjes, Linda

Gerry zei

Wat knap Miranda dat je zo'n keuken kunt ontwerpen en samen kunt maken.
Ik vind hem heel mooi! Zowel in de uitvoering als de kleur.
Ik vind de gootsteenbak mooi, lekker diep en de kraan is natuurlijk prachtig.
Het doet mij aan een countrysfeer denken.
En wat heb jij al een "keukenmeuk" verzameld!
Wat zul je hier nu graag vertoeven.
Ik wens je er veel plezier in!

Lieve groet,
Gerry

little sweet things zei

Wouw!!!! jullie kunnen echt trots zijn op jullie zelf, wat een hoop werk hebben jullie vericht. De keuken is echt prachtig!
Liefs, Sas

♥Xanne & Vinny zei

Hoi Miranda wat is jouw man lief handig zeg. Ik ga zo nog even kijken hoe jullie de gootsteen hebben gemaakt. Klinkt wel heel intresant. Je keuken is heel mooi. Je hebt zo veel ruimte. Die grote kast met een lade op wielen... knap werk. Ik vroeg me af hoelang hij erover heeft gedaan. Zelfs de afwerking is mooi gedaan. Echt een fijne plek in huis.

Liefs Xanne

amy zei

och ik was er helemaal voor gaan zitten ,kan de 1e 10 fotos ofzo zien maar de rest zijn kruisjes ,maar wat ik heb gezien is wel super zeg!
Ik kom morgen nog wel even terugkijken ,denk dat er een storing op de blogs is want bij mij is de blog ook niet zoals ie hoort

Marian zei

PPPFFFF wat een werk..hebben jullie gehad, maar wat een EER!!!
Geweldig gedaan hoor, en ik heb gelijk wat inspiratie opgedaan voor onze nieuwe keuken volgend voorjaar ( wat zeg ik niet :)
Super zoals jullie alles goed doordacht hebben, dat is moeilijk merk ik zelf nu..petje af hoor!!

It's me zei

Wat een mooie keuken is het geworden zeg !.....mooi hoor lekker vol en ook gezellig....alleen wat ik me af vraag heb je geen last van al die spullen achter het fornuis? Daar komen toch allemaal spetten op en zo ?...nou fijne zondag liefs Ria...xxx

Home and Lifestyle zei

Jullie zijn het ideale duo, jij bedenkt het en je man voert uit! Het ziet er heel mooi uit, reuze knap dat je man dat allemaal zelf maken kan! Ik geloof dat ik dan wekelijks wel klusjes in uitvoering voor hem zou hebben!

In twee woorden: mijn complimenten!!!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

quiltingmieke zei

piep

ik vind het een keuken met een ziel,
fantastisch gewoon,

een plek zoals ik ze graag zie
veel pleziermet jullie prachtige werk

knuf mieke

Pure & White zei

wat hebben jullie hard gewerkt!!
Petje af hoor, echt heel mooi en superknap dat je alles zelf hebt gedaan!

Geniet ervan!

Dineke

Franse Lelie zei

Dat ziet er super uit! En wat leuk om het samen te kunnen maken en verzinnen. Jullie kunnen je gaan verhuren voor dit soort klussen:) Totale restyling! Ik trouwens graag mee met je give away en ga een linkje plaatsen.
Lieve groet en fijne zondag

hemelswitwonenmetbrocante zei

Hoi Miranda,
Wat prachtig allemaal, en die gootsteen, echt te gek! Dat hebben jullie samen fantastisch gedaan. Geniet ervan!
Bertha

Thuis bij Tjits zei

echt superleuk dat jullie de keuken helemaal zelf ontworpen en gemaakt hebben, een goed team!! en wat is het een gezellige keuken geworden, heerlijk ik hou van deze landelijke stijl!

lieve groet, Tjits

Carine zei

Nou Miranda dat is wat men noemt een keuken op maat ! Wat een duo jullie twee zeg, zo handig en nog prachtig ontworpen ook. Ik vind je gootsteen en je schouw boven je kookgedeelte helemaal af hoor, ik ben namelijk helemaal gek op "moulures" zoals ze in het frans zeggen of anders gezegd sierlijsten den ik ;-) Ik hoop dat jullie er nu lekker van genieten want dat hebben jullie verdiend!
Ik meld me weer aan voor de giveaway maar je weet ik kan niets in de zijkolom zetten van mijn blog (ik zal het toch nog eens proberen ;-)

Lieve groetjes
Carine

Homemade Home zei

Nou Nou Miranda, wat een werk, maar wel leuk dat jullie het allemaal samen hebben gedaan, en het resultaat mag er zijn, hij is echt prachtig geworden. Heel warm en gezellig met al je oude keukenmeuk. Het zal een plezier zijn om hier in te koken.
Fijne avond lieve groet Nelly

flowersandhome zei

Ongelooflijk is dit Miranda! Wat MOOOOOOOOI!!!!!!!!! Een hele dikke proficiat voor jou en je man, wat een dreamteam zijn jullie zeg! Ik ben echt onder de indruk. Wat een super gezellige, mooie, unieke keuken hebben jullie. Dit heeft letterlijk iemand anders. Een keuken met een ziel, dat is duidelijk. De warmte en gezelligheid die die uitstraalt, dat is magnifiek! Geniet ervan!
Groetjes,
Marian

Judith zei

O Miranda, wat zul jij TROTS zijn op je man! Geef 'm maar een schouderklopje van mij, dat heeft hij echt dik verdiend: MOOI!!!

Geniet van deze heerlijke ruimte, groetjes X

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wauwwwwwwwwwww wat een superrrr keuken is het geworden zeg wat ziet dat er mooi uit en wat een ruimte in die kasten wie wil dat niet ...heel sfeervol prachtigggg dat hebben jullie mooi gedaan saampies wat zullen jullie trots zijn en terecht hoor ...genoten van al je mooie plaatjes ...fijne week lieve groet rosita

Madelief zei

Jeetje Miranda, jullie keuken ziet er GEWELDIG uit!!! Wat knap dat jullie het zelf bedacht én gemaakt hebben. Dat doen niet veel mensen jullie na. Het ziet er erg sfeervol uit. Je oude spullen komen ook goed tot z'n recht. Mooi met het roestvrijstale fornuis ertussen! Een leuk contrast. In zo'n keuken moet het heerlijk koken zijn :-)

Fijne week,

Madelief x

Marjonel M zei

Daar mogen jullie trots op zijn, ziet er allemaal mooi uit.

Groetjes, Marjonel

Krek wak wou zei

GEWELDIG!!!!!! Wat een prachtige keuken! Daar mogen jullie zeker trots op zijn! Geniet ervan!
Liefs van Nicole

sandra zei

PRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt zo ontzettend mooi! Het kan zo in een woontijdschrift!
En wat ontzettend knap dat alles zelf verzonnen, ontworpen en gemaakt is! Vakwerk!

Groetjes Sandra

Esther zei

Wauuuw wat een mega klus maar wat PRACHTIG gemaakt zeg, fijne dag groetjes Esther.

Janny, Especial and More zei

Wat een enorme metamorfose. Prachtig!

Mayflower zei

Wow....Miranda, wat hebben jullie dit mooi gemaakt. Ik kijk er echt met grote bewondering naar. Al die mooie ideeën en practische dingen die jullie in de keuken verwerkt hebben.
Het ziet er allemaal zo sfeervol uit.
Wat zal je nu genieten.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Lies de Goede zei

Hoi hoi
Sorry dat ik zo lang niet bij je ben wezen buurten, maar ik kon mijn blog niet meer terugvinden. Stom he ik gebruikte het verkeerde emailadres.
Maa je Keuken!!!! GEWELDIG wat een sfeertje.
Misschien vind je het leuk om nog eens bij mij te kijken, mijn webwinkel is klaar en ik heb mooie sieraden gemaakt.

groetjes
Lies
http://www.lizjewels.blogspot.nl/

bij ELZ zei

Ooh wat een geweldige keuken! Ik heb mijn ogen uitgekeken! En zo knap dat het helemaal zelf gemaakt is! Wat zal je trots zijn! En dan al die leuke oude keukenspulletjes die maken het helemaal compleet, echt super!! Liefs Lindy

Sarina zei

Prachtig, prachtig,prachtig,
wat een keuken.
Ik ben wèg van "je oude meuk"..
Fijne avond, groetjes,
Sarina

Maison Marie et Florence zei

Wat een werk hebben jullie gehad ! maar het is prachtig geworden ,geniet er maar fijn van!
grtjs !Manuela

Miranda zei

Wat een prachtige keuken vol met sfeervolle spullen! Extra bijzonder dat het ontwerp van jezelf is en je man hem helemaal heeft gemaakt.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Willy zei

Wat zul je blij zijn met deze keuken. Ik vind 'm prachtig. Het zou zo in een woonblad kunnen.
Groetjes,

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

ZoZoZo..wat een prachtige♥ keuken♥ is dit geworden ..;))
Knap hoor van jullie♥ dit jullie♥ samen♥ hebben gedaan.. zo is het dan zeker zoals jullie het zelf wilde ..;))
Straalt♥ een mooie sfeer vanaf ..;)
TOPPIE..♥!!!!
Lieve warme groetjes Gaby..♥

alma zei

Wow...Miranda, dat was het wachten toch wel waard. Wat bijzonder om dit zo met je man te hebben gedaan. Wat een sfeervolle en heerlijke ruimte is je keuken nu geworden.

Lekker genieten!

Lieve groet (van lang gelee)
Alma

Elsina zei

Het is supermooi en gezellig geworden! Een fijne week!
Elsina