17 april 2012

TIK EENS EEN EITJE EN WAT ZIE JE DAN..... / SURPRISE EGG



IK GA EEN EI BAKKEN.
 IK TIK EEN EI AAN DE RAND VAN MIJN KOM STUK.
OM ER EEN ROEREI VAN TE MAKEN.

***

I'M GOING TO BAKE AN EGG.
I FLIP AN EGG ON THE EDGE OF MY BOWL.
TO MAKE A SCRAMBLED EGGS.





MAAR DAN ZIE IK IN EENS DIT!

EEN EMBRYO VAN EEN KIP/HAAN.
HET IS NIET WAT IK VERWACHTEN. 
WIJ HEBBEN ZELF HAAN EN KIPPEN.
 DIE EIEREN RAPEN WE ZELF EN ETEN ZE DUS OOK.
OMDAT ZE LEKKERDER ZIJN DAN DE GEKOCHTE EIEREN UIT DE WINKEL.
MAAR DAN KAN JE DIT NATUURLIJK EEN KEER OVERKOMEN.
DIT IS MIJN EERSTE KEER.

***

THEN I SEE THIS ONCE!
AN EMBRYO OF A CHICKEN/ROOSTER.
IT IS NOT WHAT I EXPECT.
WE HAVE SELF ROOSTER AND CHICKENS.

WE EAT OUR OWN CHICKEN EGGS.
BECAUSE THEY ARE TASTIER THAN THE EGGS BOUGHT FROM THE STORE.
IT CAN HAPPEN TO YOU ONCE THIS WAS A SURPRISE EGG.





 FIJNE WEEK,

***

HAVE A NICE WEEK,

MIRANDA 


20 opmerkingen:

Twidde Brocante zei

Ohh wat zielig, nu weet ik gelijk weer waarom wij geen haan erbij hebben. Ik weet, het is voor de hennen gezelliger. Maar mijn kids zouden nooit geen eieren meer eten als ze dat tegen zouden komen.

Fijne week nog,

liefs Natasja

Vlijtig Liesje zei

Ieuw!!! Dat is dus echt mijn schrikbeeld.

Musje zei

Ach gossie,ik krijg misschien ook 2 kippekuikentjes,maar geen haan,dus dan kan dit niet,fijne week,lieve groet Musje.

monique zei

Getsie, is het een bevrucht ei dan?

Gerry zei

Tja, daar kun je niks aan doen. Ik zou geloof ik wel even schrikken als ik nietsvermoedend een ei stuk sla.

Lieve groet,
Gerry

jolanda zei

Ooohw wat ERRUG, ik zou geloof ik de eerste paar maanden geen ei meer lusten of ben ik nu heel kinderachtig
8-) Ik ben echt een zeikerd met dat soort dingen. Wel superleuk om kippen te hebben, dat dan wel weer. Dat zou ik ook best willen maar dit zou toch wel even schrikken zijn ;-))

Liefs

Kom Achterom zei

Ha miranda,
Ja dat kan gebeuren. Toch wel heel bijzonder hé om te zien hoe zo'n klein kuikentje in zijn ei groeit.
Klein wondertje op zich.
Fijne dag
en toch maar even een nieuw eitje tikken
Yolanda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Go tis mooi om te zien maar oohh wat zielig ahahahha tja kan gebeuren .....even een ander eitje dan maar he hahahah fijne week lieve groet rosita

Home and Lifestyle zei

Een onverwachte verrassing...ik zou wel even vreemd staan te kijken als dat mij overkwam.

Lieve groet, Ingrid

BROCANTERIE DERDIJK zei

O jee dat is schrikken, het kan natuurlijk gebeuren maar ik hoop dat mij dat nooit zal gebeuren!

Groetjes,
Esther

Maaike zei

Ieie! Wat schrikken lijkt me dat!!
En zielig ook ja..
Dat kun je nog eens echt een verassings-ei noemen!!
Wat zou er gebeuren als je 'm gekookt had, vraag ik me af? Dan heb je zomaar een hap genomen..griezel...!!
Maar wel héél leuk om kippen te hebben!
Risico van het vak, denk ik dan maar.
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Marian zei

Hi hi, dat is nou precies waarom mijn man géén eieren van de buurvrouw haar scharrelkippen wil....

Zilly zei

A little bit shocking but it's nature-had deze nog bebroedt moet worden???
xxx Sil

Blomkje en Wenje zei

Dat is inderdaad nog eens een verrassingsei! Ben je niet geschrokken? Ik denk dat ik geen ei meer durfde te tikken ;)

Groetjes, Pietrik

little sweet things zei

Oeh, wat zal je raar gekeken hebben!
Jammer voor het kuikentje in wording maar ja het kan gebeuren.
Maar nou ben ik toch nieuwsgierig of je hierna nog trek in een gebakken eitje had.
Groetjes, Sas

Huize Kip Kakel zei

Oeps..ook hier staan kippen op het verlanglijstje..maar een haan zal er echt niet bij komen, nu ik dit heb gezien :)
Ik zou hier echt vies van worden..erg hé?
Groetjes Hannie

Marjon zei

Ik vind het natuurlijk bijzonder maar ik denk dat ik dan geen zin meer had om een ei te eten.....en ja stel je had hem gekookt en erin gebeten....Toch vind ik het wel veel fijner zelf je eigen eitjes te hebben, maar dan overkomt je dit ook....lieve groet Marjon

Judith zei

Ben maar blij dat je dat eitje wilde gaan bakken en dat je 'm niet gekookt had... Dan kwam je er misschien net ff te laat achter!

Als ik dit alleen al zie, vergaat mijn trek in een eitje; Kun je nagaan als ik het in het eggie mee zou maken... Ik zou denk ik staan te gillen in m'n keuken haha, brrrr

Groetjes

Els zei

Wat een akelig idee...wij eten ook altijd verse eitjes van onze tante. Als mij dit zou zijn overkomen dan zou ik een hele lange tijd geen eieren meer eten :-)
De kachel in onze woonkamer zorgde zeker voor gezelligheid. Maar als hij was gebleven dan moest het ganse tv meubel richting hoek verschoven worden en dan was het niet meer zo strak als wij voor ogen hadden. De gezelligheid maak ik straks wel weer door kaarsen, een karpet en veel plaids toe te voegen. De rotzooi, de stank en het overbodige stof wat een kachel met zich meebrengt zal ik heus niet gaan missen :-)
Fijne middag!
Liefs Els

Michelle zei

Wij hebben geen haan, dus kan dit niet gebeuren...

Liefs Michelle