18 april 2012

DE GEBOORTE FOTO'S VAN EEN LAMMETJE. / THE BIRTH PHOTOS OF A LAMB.


HALLO ALLEMAAL

IK WIL JULLIE EVEN VAN DICHTBIJ BEKIJKEN HOOR!
IK WIL WEL WETEN WIE DAAR ACHTER DIE COMPUTER, LAPTOP OF 
SMART PHONE ZIT TE KIJKEN NAAR MIJ.

IK BEN OLLIE

IK BEN EEN OUESSANT SCHAAPJE LAMMETJE.
IK BEN EEN KLEIN SCHAPEN SOORT.
DAT HEEL LIEF EN AANHANKELIJK KARAKTER HEEFT.
IK BEN EEN RAM EN OOK NOG EEN POTLAM.
(EEN POTRAM.)

IK BEN GEBOREN OP 1 APRIL 2012 OP EEN ZONDAG OM HALF 8 'S AVONDS.
HET IS GEEN 1 APRIL GRAP HOOR!
MAAR NU IS ER AFGELOPEN MAANDAG AVOND16 APRIL 2012 OM HALF 6 WEER EEN LAMMETJE GEBOREN.
DAT IS OOK EEN RAMMETJE.
MIJN BAASJE HEEFT ER FOTO'S VAN GEMAAKT VAN DE BEVALLING VAN HET LAMMETJE.
DAT ZIE JE HIERONDER.

NOU , EERST NOG WAT FOTO'S VAN MIJN MET MIJN VRIENDJES DIE MIJN ELKE DAG ETEN GEVEN UIT DE FLES.






OJA, IK BEN EEN BEETJE EIGENWIJS.
MAAR DAT HOORT BIJ RAMMEN.





IK BEN HEEL KLEIN EN NET ZO GROOT ALS DE POEZEN VAN MIJN BAASJES.

HIER BEN IK 2 WEKEN OUD.





DIT IS TOETIE MIJN VRIENDINNETJE.

DIE WIL ME ALLEEN MAAR KNUFFELEN.
LAAT IK DAAR NOU GEK OP ZIJN.




BEN IK NIET LIEF!





DIT IS MIJN GROOTTE VRIEND.
HIJ PAST HEEL GOED OP MIJ.
HIJ HEET MYRON.






DIT IS OOK EEN VRIEND VAN MIJ HIJ HEET QUINTEN .
HIJ HEEFT LEKKERE OREN EN DAAR SABBEL IK GRAAG AAN.

HIER KOMEN DE BEVALLINGS FOTO'S VAN HET PAS GEBOREN LAMMETJE.
HIJ IS NU VANDAAG 2 DAGEN OUD.
HIJ HEET BOLLIE.




DIT IS DE MAMMA SCHAAP.
ZE LIGT KLAAR OM TE BEVALLEN.




HIER ZIE JE ALS JE GOED KIJK.
DE HOEFJES AL.



HIER ZIE JE DE POOTJE AL.



HIER ZIE JE DE POOTJES MET HET NEUSJE.
IK HEB HAAR GEHOLPEN MET BEVALLEN.
WANT HET WAS EEN BEETJE MOEILIJKVOOR HAAR.
DE KOP WAS WAT TE GROOT.
IK HEB BIJ EEN WEE AAN DE POOTJES GETROKKEN EN OP HAAR BIJ GEDRUKT,
TOEN FLOEPTE HIJ ER ZO UIT.





DE REST HEEFT ZE ZELF GEDAAN.
HEB IK ER NIET MEER MEE BEMOEIT.



DE LAM ZIT NOG MET ZIJN KONT IN MAMMA SCHAAP.





HIER ZIE JE HAAR ALLES WEG ETEN VAN DE ZAK.
 WAAR HET  LAMMETJE IN GEZETEN HEEFT TIJDENS DE ZWANGERSCHAP. 



NU LEKKER DROOG LIKKEN.


DAN OP NAAR DE BIEST UIT MAMMA'S HAAR UIER.






HIER ZIE JE EEN STUKJE NAVELSTENG .




LIEF HÉ




DIT IS DE MAMMA SCHAAP VAN OLLIE .
OLLIE WAS DE EERST LAMMETJE DAT OP 1 APRIL GEBOREN IS.
ZIJ IS EEN SCHAAP DIE LAST HEEFT VAN JALOEZIE.
ZE STAAT NU APART OMDAT ZE DE LAMMETJES WIL DOOD RAMMEN.
ZIJ WIL ALLEEN MET DE ANDERE SCHAAP ZIJN.
 WIL ER GEEN KLEINE LAMMETJES BIJ, OOK HAAR EIGEN KIND NIET. 





FIJNE DAG,

**** 
SORRY,  NO  ENGLISH TRANSLATION OF MY BLOG POST OF TODAY.  
HAVE A NICE DAY,

MIRANDA

19 opmerkingen:

Elly's idylle zei

Ohhhh....Miranda wat is dit mooi om te zien deze geboorte van een zwarte lammetje.......van harte gefeliciteer met jullie nieuwe schaap...... en wat staan de kinderen er super leuk en blij op de foto's....heel bijzonder dat je dit zo hebt kunnen vast leggen met de camera...groot genieten hoor !!!!!
Lieve groet....ELLY.

Elly's idylle zei

Ohhhh....Miranda wat is dit mooi om te zien deze geboorte van een zwarte lammetje.......van harte gefeliciteer met jullie nieuwe schaap...... en wat staan de kinderen er super leuk en blij op de foto's....heel bijzonder dat je dit zo hebt kunnen vast leggen met de camera...groot genieten hoor !!!!!
Lieve groet....ELLY.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige post zeg heel mooi en wie wil niet zo lam knuffelen ...prachtige foto's zeg ....heb genoten van je post ...fijne week lieve groet rosita

quiltingmieke zei

piep

wat fijn dat je ons hiervan laat meegenieten
mooie foto s hoor en wat een dotjes zijn het

laat ze vooroedig groeien

knuf mieke

Zilly zei

Sprakeloos mooi-de natuur dwingt respect af-xxx-Sil.

Home and Lifestyle zei

Wat mooi dat je foto's van de bevalling hebt gemaakt, dat lijkt me zo mooi om live te zien!! De kids zijn er in ieder geval stapelgek mee!

Lieve groet, Ingrid

Janneke zei

Wat schattig: Ollie en Bollie.
Jammer dat Ollie's moeder zo'n
lastig schaap is, maar dat komt
wel vaker voor.
Mooi al die foto's van de
geboorte van Bollie, ik word
er bijna emotioneel van. Er
komen allemaal fijne herinneringen
boven. Ook goed voor je kinderen.
Onze kinderen, 2 dochters van
inmiddels 40 en 37, hebben we
ook bewust met dieren grootgebracht.
Groetjes, Janneke

Michelle zei

Wat een leuke belevenis heb je vastgelegd op de foto's! schattig de foto's met jou kinderen!

Liefs Michelle

Bonjade zei

WAt bijzonder om zo van dichtbij alles mee te mogen maken.
Kan zo even met je mee kijken.
Het is en blijft een wonder, elke keer weer.

Heerlijke muziek hier bij je.

Fijne avond

Liefs

Madelief zei

Wat bijzonder om zo'n geboorte mee te maken Miranda. Fijn om te lezen dat het met moeder en kind goed gaat!

Liefs van Madelief x

Judith zei

Welkom zwart schaapje van de familie:-)

~~Loraine Living~~ zei

Erg mooi om te volgen op deze manier Miranda. Een nieuw leven wat prachtig om te zien! Dat de moeder de placenta en restjes opeet vind ik zo bijzonder maar daar zitten goede voedingsstoffen in, ze laat geen restje achter. Wat zullen de kinderen genieten van de kleine. Gelukkig woon ik nog in een beetje dorp en kunnen mijn kinderen hier ook nog van genieten. Leuk dat je dit hebt laten zien, lieve groet Diana

Gerry zei

Hoe mooi het wonder van geboorte. Alles er op en er aan, het staat, het drinkt.
Je hebt een prachtig verslag gedaan.
Fijne avond nog.

Lieve groet,
Gerry

Linda zei

Wat een geweldige foto's van de geboorte.(ben zelf al 15 jaar kraamverzorgster dus dit vind ik ook helemaal leuk om te zien hihi).Gefeliciteerd met de gezins uitbreiding. Leuk hoor en wat zijn ze toch super lief en schattig. Dus lekker veel knuffelen en troetelen helemaal leuk!
(ben een stille volgster lees je blog al een hele tijd maar laat eigenlijk niet vaak een reactie achter)
Fijne week nog.
Groeten, Linda

"Création" zei

Ohhhh wat een fantastische ontroerende beelden Miranda. Dat ljkt me echt gewelkdig om van zo dichtbij mee te maken.

Je eitje met verrassing in je vorige post was ook al zo bijzonder, heel mooi Miranda.

Lieve groetjes,
Josephine

Fort lapin zei

Gefeliciteerd Miranda je bent toch een beetje tante geworden.....

Ohh een potlam is zo leuk voor de kinderen!(vervelend dat zijn moeder hem niet wil..)

Fijne dag
lieve groet Peet

little sweet things zei

Wat is het toch telkens weer bijzonder om een geboorte van dichtbij mee te maken.
Van harte met de uitbreiding van jullie beestenboel.
Groetjes, Sas

BROCANTERIE DERDIJK zei

Ooh wat een prachtige post zeg en wat mooie foto's! Geweldig om dit mee te maken!!

Groetjes,
Esther

Ps: Sinds kort staat mijn webwinkel op facebook. Help je mij mee om mijn winkeltje te laten groeien? Klik dan even op 'vind ik leuk' ...daar doe je me een groot plezier mee!
http://www.facebook.com/pages/Brocanterie-Derdijk/343153025747928

Catharina Maria zei

Miranda ,dit is een leuke foto reportage van de geboorte .
Groet ♥RINI♥