21 juli 2011

*** MOSSEL***






MOSSEL IS LEKKER OM TE ETEN.
MAAR OOK GRAPPIG OM VAN DICHTBIJ TE BEKIJKEN.
DEZE MOSSEL HAD MIJN ZOONTJE QUINTEN GEVONDEN OP HET STRAND.

HET IS NET OF DE MOSSEL ZIJN TONG UITSTEEKT.
ZO VAN "LEKKER PUH!"

HET IS NET OF HIJ JE WILT BIJTEN.
ZIEN JULLIE OOK DIE RIBBELTJES LANGS DE RAND VAN DE SCHELP.
LIJKEN NET TANDEN VAN EEN ENG MONSTER.




VOLGENS MIJN ZIJN DIE WITTEN DINGEN OP DE MOSSEL POKKEN.
MAAR IK WEET HET NIET ZEKER.
 ZIEN JULLIE OOK WAT ERUIT DIE POKKEN KOMT.
IK KAN HIER VAN GENIETEN HOE MOOI DE NATUUR IS.

LIEVE GROET,

MIRANDA


16 opmerkingen:

Just Who I Am zei

Wat een leuk Mossel blog.en je foto's zijn erg mooi Mosselen eten ?Als kind was ik er dol op ,vooral die uit potjes en in het zuur !!.Samen met mijn Vader kon ik er zo van smullen.Nu lust ik ze niet meer ,zo vaak heb ik het geprobeerd ,maar ik ga ze echt uitgebreid bekijken en dan griezel ik ,erg he? Die eerste foto is zo grappig ,echt net een tanden monster!!
Groetjes Elisabeth

Kom Achterom zei

Yes het mosselmonster!! hhihi en nu in de pan!!
lieve groetjes
Yolanda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ziet er mooi uit en zijn ook vooral erg lekker mmmm geniet maar lekker en mischien kan je zoontje 2 kilo zoeken hahahah lieve groet rosita en fijn weekend.....

De Lorelei Brocante. zei

Oooooooo, dit is geweldig,leukkkkk maar jekkes VIES,hahahahaaa...bahbahbah..ik griezel van die dingen,vieze glibbers,OE..
Deze foto,s zijn wel superleuk,ja inderdaad de tong hangt eruit,oohh prachtig !! het is inderdaad net een mond.
Een VIES monsterje,hahaa
Die pokken ook zeg,jegghh daar komt ook van alles uit,maar goed dat ik al gegeten heb anders hoefde ik al niet meer...
Ik heb genoten van je post hoor,echt geweldig.
Neem er eentje zou ik zo zeggen...brrrr

Groetjes
Dicky Marie

Thuis bij Tjits zei

eerlijk gezegd kijk ik er liever naar dan dat ik ze op eet, ik kan er wel van griezelen!
integenstelling tot je mooie fotos want daar geniet ik van:)

lieve groetjes, Tjits

Michelle zei

Ik lust ze heel graag mosselen, maar bestudeer ze liever niet voor ik ze eet hihi...je foto's zijn schitterend gemaakt!

Lieve groet Michelle

Miranda zei

Wat een leuke mossel-reportage! Vind ze erg mooi om naar te kijken, maar eten... nee, dat toch niet ;) Wat heb je je blog leuk veranderd.

Fijne avond,
Miranda

marja zei

ze zijn heerlijk!
wat een schitterende foto heb je er van gemaakt miranda!

lieve gr. marja

Painting by Louise en Maison Louise zei

De natuur is prachtig daar kan ik ook zo van genieten.
prachtige foto's heb je gemaakt.

Ga je deze mossel nog opeten?

Groetjes Loes

Maia zei

Ook ik eet ze niet hoor brrr ooit een keer geprobeerd nooit meer dus!
Wat een prachtige foto's vooral dat monstertje geweldig!
En je nieuwe blog lay out ook heel mooi of zie ik dat verkeerd?
Fijne vrijdag,
groetjes Maia

Ger zei

Mooie foto's gemaakt van je vondsten uit de zee, ja op mosseltjes groeien vaak andere schelpdiertjes en pokken.

Mosselen zijn voor consumptie voor het inpakken tegenwoordig al van alle ongerechtigheden ondaan zoals baarden en pokken.

Vroeger was dat wel anders en was je een lange tijd bezig aan het aanrecht om ze stuk voor stuk in de hand te nemen en voor de baarden had je echt een heel scherp mesje nodig omdat goed te verwijderen.

Gisteren heb ik nog 6 kilo gekookt voor manlief zoon en kleinzoon.
Het is een eenvoudig werkje, ik was de mosselen,de schelpen die iets open staan(hun tongetje uitsteken;-))daar knip ik even met mijn nagel tegen en als die niet na enkele seconden stuit gooi ik die weg, ook de kapotte, beschadigde mosselschelpen, ze zijn dood,en niet eetbaar.

Ik kook ze meestal naturel met veel verse mosselgroenten wat witte peper uit de molen en glas droge witte wijn.
Drie maal opkoken en opschudden.
En oma frieten erbij.
Mosterdsausje en remouladesausje voor de mosseltjes in te dippen maak ik zelf.

Smullen was wat die 3 mannen deden!!!

Fijn weekend!
Groeten,
Ger

Le style zei

Ze zijn lekker!
Maar..... als je ze zo bekijkt, bijzonder;-)!!!

Fijn weekend verder.....

Hartelijke groetjes

Alabaster Rose Designs zei

Hi,
I absolutely love your blog, it is truly so beautiful!! Thank you so much for stopping by my blog and for becoming a new friend. I am now your newest follower as well!
Have a lovely day.
Sincerely,
Melinda

Catharina Maria zei

Wat maakt zo'n mosselreportage al niet los in blogland .
Ik vind het ook altijd leuk om de mossel te bekijken maar ik zal ze dan even niet meer eten .
Ja , en die pokken , daar zijn de meeuwen dan weer helemaal verzot op .
Ik heb een foto gemaakt in Zeeland waar houten palen als golf brekers staan en als de golf opkwam vlogen de meeuwen een stukje omhoog maar zodra de golf weer wegliep stonden ze allemaal tegen de palen op om de pokken kapot te maken en die lekkernij van jouw foto op te eten .
Lieve groet ♥RINI♥

Passione Helena zei

He Miranda, dat is een tijd geleden hé. Ik heb eerst gekeken hoe ver jullie nu met het huis zijn..en heb daarmee je hele blog doorgespit hihi.
Wat word het mooi allemaal! Wat dat betreft is dit voor jullie een ideale zomer om lekker door te klussen! Dit monstertje..wat eigenlijk ook nog wel vrolijk lacht met één hoektand hihi, laat ik lekker voor wat het is. Ik heb ze nog nooit geproefd en mag er dus eigenlijk ook niet over oordelen, want wie weet vind ik ze wel heerlijk. Ik ben dol op gamba's, bij de Griek heb ik ooit garnalen moeten pellen tijdens het eten. Ik vind dat erg vervelend als je aan het eten bent,dus had ik tijdens de vakantie in het engels gevraagd of de gamba's gepeld waren. Ze begreep onze vraag, ok gelukkig...je voelt het al aankomen, ik kreeg een bord vol gegrilde gamba's met poten, ogen alles er op en er aan. Ze waren lekker...maar de eetslust verging mij wel een beetje.

He lieve meid, ik hoop dat het eindresultaat van de verbouwing in zicht is...nog even de tanden op elkaar.

Liefs, Helena

Tilly zei

Schitterende foto's, maar..brrr..ik laat ze liever liggen.
Lieve groetjes Tilly.