17 mei 2011

SCHOOLREISJE / SCHOOL TRIP



HET ZUIDERZEEMUSEUM IN ENKHUIZEN.

DAAR GINGEN WE MET DE SCHOOL VAN MIJN DOCHTER NAAR TOE OP SCHOOLRESJE.

IK MOCHT MEE!


***

I WENT ON A SCHOOLTRIP WITH MY DAUGHTERS SCHOOL.
WE WENT TO THE ZUIDERZEEMUSEUM IN ENKHUIZEN.




( klik op de foto en de foto wordt groter)

HIER WERD MIJN DOCHTER UITGEKOZEN OM  AANKLEED MODEL TE ZIJN.
ZODAT WIJ ( OUDERS DIE MEE WAREN EN DE JUFFEN) DE KINDEREN OOK ZO KONDEN AANKLEDEN.
IN DE COLLAGE ZIEN JE HOE MIJN DOCHTER VERANDERD IN EEN VOLENDAMS VROUW.

***

HERE YOU SEE HOW MY DAUGHTER CHANGE IN VOLENDAMS WOMEN CLOTHING.





MIJN DOCHTER TOETIE IN VOLENDAMS KLEDING.

***

MY DAUGHTER TOETIE IN VOLENDAMD CLOTHING.






DAARNA IN OP TOCHT DOOR HET ZUIDERZEEMUSEUM.
WE HADDEN VEEL BEKIJKS!

***

THEN WE WENT ON TOUR  THROUGH THE ZUIDERZEEMUSEUM.
WE HAD A LOT OF ATTENTION!








HIER GINGEN WE EEN BRUGGEJE MAKEN EN ZONGEN WE WITTE ZWANEN ZWARTE ZWANEN.

***

HERE WE CREATE BRIDGE WITH OUR ARMS AND WE SANG A SONG “WHITE SWANS BLACK SWANS”.





HIER IS EINDELIJK EEN FOTO VAN MIJ.
DIT BEN IK MET MIJN DOCHTER TOETIE ( HAAR ECHTE NAAM)
IK HEB HIER DE MANNEN KLEDIJ AAN.
 HET VOLENDAMS KOSTUUM

***

FINALLY A PHOTO OF MY.

ME AND MY DAUGHTER TOETIE.
 WE WEAR VOLENDAMS CLOTHING.
I WEAR MEN'S CLOTHING AND MY DAUGHTER TOETIE WOMEN CLOTHING.




HET OUDE SCHOOLTJE ANNO 1905.
WAT EEN VERSCHIL MET NU!

***

THIS IS THE OLD SCHOOL CLASS FROM 1905!
WHAT A DIFFERENCE WITH TODAY .
THE SCHOOLS ARE SO CHANGED .




ALS LAATSTE GINGEN LANGS EEN HEEL KLEIN STRANDJE LANGS DE DIJK.
DAARNA OP WEG WEER NAAR SCHOOL.
DE DIJK LIGT DICHT BIJ SCHOOL.

***

AT LAST WE WENT ALONG A VERY SMALL BEACH ALONG THE DYKE.
THE DYKE IS CLOSE TO SCHOOL.


IK HEB OOK NOG EEN ANDER BLOGPOST GEMAAKT OP MIJN ANDERE BLOG!
ALS JE TIJD HEBT NEEM DAN ALS JE WILT EEN KIJKJE OP

!

FIJNE WEEK!

***

HAVE A NICE WEEK!

MIRANDA
                          

28 opmerkingen:

Siljo zei

Wat leuk !!
Mooie fotos !
Vooral de foto
samen met je
dochter geweldig
mooi !!
Fijne week
groetjes Joke

Maria zei

Oooh wat leuk dat je mee mocht
Geweldig zijn je trip foto's
Klederdracht prachtig zijn ze he
Je meissie staat mooi te stralen en mama ook natuurlijk.

liefs maria

Claudia zei

Wat leuk om je ook eens in het echie te zien!

Inge... zei

Owww ja t zuiderzee museum is zooo leuk, ben er ooit 1x geweest en wil er graag met mn neefje er eens heen.

Leuke foto van jezelf en de naam van je dochter geweldig!! Hoe kom je dr op??

Fijne dag en ik sjees ff naar je andere blog.

Groetjes Inge

Esther zei

Leuke foto's vooral die met je dochter, PRACHTIG. Groetjes Esther.

Michelle zei

Geweldige foto's en die van jou en je dochter samen heel mooi!! wat een hele leuke/lieve naam heeft jou dochtertje!

Fijne dag
Lieve groetjes Michelle

Miranda zei

Wat een leuk schoolreisje en wat een prachtige klederdrachtfoto's. De foto van jou en Toetie (geweldige én unieke naam) is ook erg mooi. Wij zijn in de meivakantie een dagje naar het Zuyderzeemuseum geweest en ik vond het erg leuk!

Fijne dag,
Miranda

Kaatje zei

Wat een heerlijke post! Het museum ga ik zeker nog zien deze zomer!!!
groetjes, Karin

♥Ingrid♥ zei

Zeker een mooie schoolreis Miranda,mooie post met mooie foto's en zeker die met je dochter dicht bij je.....fijne dag nog...groetjes

Ger zei

Ja, geweldig leuk dat Zuiderzee Museum,wij waren er al meerdere keren.
Op Urk....een juweel van 'n tijdsbeeld van lang geleden.
Erg leerzaam voor kinderen van nu!!



Lekker gerookt visje happen uit de ton,de geur alleen al.....mmmm..jammie!!!

Er is zoveel te zien dat wij nog nooit tijdens al die bezoeken van een hele dag toekwamen aan het binnenmuseum.


Wat zullen al die kinderen in klederdacht internationaal in het fotoalbum staan, want elke buitenlandse toerist heeft dan de camera in de aanslag.

Maar jij met dochterlief samen dat leverden ook een leuk plaatje op.

Groeten,
Ger

jolanda zei

Oooh wat een leuke naam heeft je dochter, ik hou ervan en wat een leuke foto's. Ik ben er zelf ook geweest en ik vind het zo'n sfeertje hebben daar, kzou er best eens een weekje willen leven zoals toen. Grappig hè die kledendracht en je dochter lijkt op jou zeg :-) om trots op te zijn hoor.

Groetjes Jolanda.

Mayflower zei

Wat leuk Miranda dat we even mee mochten genieten van het Zuiderzeemuseum, het is zo'n prachtige nostalgische plek om naar toe te gaan.
Wat een prachtige foto van jou en je dochter en leuk je nu in het 'echie' te zien.
Je heb er mooie foto's geschoten.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk schoolreisje, voor toeristen was dit natuurlijk ook erg leuk om te zien! Wat een leuke foto van jou en je dochter, ik had in gedachten dat je donker haar zou hebben haha...zoals zo vaak zit ik er weer helemaal naast!

Een fijne dag nog! Lieve groet, Ingrid

Rozmeen zei

Wat een gezelligheid en een leuke fotos!
Zo lief samen met je dochtertje..


Ik wens je een fijne dag.
Liefs,
Rozmeen

Franse Lelie zei

Leuk, leuk, allemaal leuk!Het museum, de kids, jij met je dochter, haar naam, je blog met de voetjes in t zand....lieve groetjes

It's me zei

Wat een leuke post .......echt genieten hoor!! samen met je meissie...leuk !! liefs van mij...xxx...

(B)engeltje zei

Erg leuk om te zien...ik heb ook zo'n foto, alleen was ik toen net 9 maanden uit....met de hele familie op de foto.....ziet er allemaal gezellig uit....leuk koppie heeft jouw dochter...
Groetjes Bianca

Kom Achterom zei

Wat een gezellig boel!! OOh wat lijken jullie op elkaar zeg! wauw super leuke foto!
Dit zijn van die dagen die je nooit meer vergeet!
fijne week
Yolanda

Het Hoogerhuys zei

Leuk jij samen met je dochter en erg leuk om je in het "echt" te zien.
Ik woon er vlak bij maar ik ben er nog nooit geweest.
Toch maar eens doen je hebt er mooie foto's gemaakt!!
Groetjes, Sandra

Hannekie zei

wat leuk zeg..moet zeggen dat ik er nog nooit ben geweest terwijl ik jaren in lelystad heb gewoond. ziet er super uit..leuke foto van jou en je dochter!!!!
liefs hannie

Tanja zei

Leuk reisje zeg, leuke fotoreportage heb je er van gemaakt. Wat zullen ze genoten hebben. Leuk die foto van jou, ik had ook gedacht dat je donker haar had. Gek he dat je je altijd een beeld gaat vormen van iemand ;-)

Liefs
Tanja

Colin zei

Leuk dat je mee mocht en nog leuker ... nu hebben we je op de foto gezien. Zuiderzeemuseum staat al een tijdje op ons lijstje maar nu ik jouw foto's zie, moeten we dat gewoon eens in gaan plannen! Groetjes, Colin

Sil Campschroer zei

Super-super leuk. Wat een schatje, die dochter. Hollands welvaart. En jullie samen:op!. Dat was vast genieten. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

flowersandhome zei

OOOOOOO, wat leuk die kostuumpjes!!!! Zo schattig je dochtertje helemaal een Volendams meisje en dan samen met mams op de foto! Prachtig hoor!
Groetjes,
Marian

Elsina zei

Wat een leuke schoolreis en prachtige fotos!! En van een leuke naam heeft je dochter! Groetjes!

puur wit zei

hoi wat leuk zeg en wat leuk op schoolreisje naar zoiets
in ieder geval eens wat anders dan een pretpark
en leuk die foto van jullie in klederdracht
gr sandra

English style zei

Wat een leuke foto van jou en je dochter, ze lijkt echt op jou !!! leuk om te zien
heerlijk museum in Enkhuizen, wij gaan elk jaar wel (hebben museum jaarkaart :-)
dus jouw foto's komen heel bekend voor, leuk al die kindjes in klederdracht, pure nostalgie !
Groetjes en een fijn weekend
Yvon

Catharina Maria zei

Wat een blonde schoonheid is jouw dochter zo in haar mooie kledij .
Zo te zien was het een heerlijke dag uit .
Lieve groet ♥RINI♥