17 april 2011

SCHOUW PROBLEMEN.




IK ZAG DEZE HOUTKACHEL OP MARKTPLAATS STAAN VOOR € 275,00
MAAR IK MOCHT DE HOUTKACHEL KOPEN € 225,00.

ER MOET WEL NIEUWE MICA IN ( RAAMPJES)
EN OPNIEUW DE KACHEL POETSEN.
MAAR VOOR DE REST IS DE KACHEL HELEMAAL GOED.
DE HELE HOUTKACHEL IS RONDOM VERSIERD.
JE KUNT DE HOUTKACHEL OOK MIDDEN IN DE KAMER ZETTEN WANT AAN DE ACHTERKANT ZIT OOK VERSIERING.

ALS JE NAAR DE COLLAGE KIJK.
 DAN ZIE JE DE SCHOUW EN DE PLEK WAAR DE SCHOUW MET HOUTKACHEL MOET KOMEN.

DE SCHOUW HEB IK AL 12 JAAR!!
IK HEB DE SCHOUW 4 JAAR GELEDEN MEE GENOMEN UIT MIJN VORIGE HUIS.

IK HEB EEN POST GEMAAKT OVER HET AAN LEGGEN VAN HET ROOKKANAAL(HIER)









DIT IS DE PLEK WAAR DE OUDE SCHOUW STOND TOEN WE DIT HUIS KOCHTEN.

NIET ECHT ZO EEN HANDIGE PLEK ZO NAAST HET RAAM.
JE ZIE OOK AL DE NIEUWE PLEK VAN  WAAR DE SCHOUW MOET KOMEN






WIJ ZITTEN VAAK AAN DE EETTAFEL EN DAN KUN JE ZO IN HET KNAPPERENDE HAARD VUUR KIJKEN.

DE SCHOUW OMBOUW IS GEMAAKT VAN HOUT.
DIT ZIJN GEFREESDE UNDERLAYMENT PLATEN WAAR MIJN MAN GLEUVEN IN HEEFT GEFREESD.
ACHTERWAND IS GEMAAKT VAN BRANDWEREND PLAAT.
HIER HEB IK DE BRANDWERENDE ACHTERWAND GEVERFD MET VT WONEN VERF KLEUR STORM.
ALS JE NAAR DE COLLAGE KIJK DAN ZIE JE  DE TEGELS DIE ONDER DE HOUTKACHEL KOMEN TE LIGGEN.
DE TEGELS WAREN GELEGD DOOR MANLIEF EN IK GING HIER DE VLOER AFVOEGEN.
DAARNA ALLES ER WEER AFWASSEN.
NU IS DE SCHOUW BIJNA KLAAR!




MAAR DE HOUTKACHEL BRAND WEL ALVAST.
UITPROBEREN OF DE HOUTKACHEL HET EEN BEETJE DOET EN
DE NIEUWE SCHOORSTEEN PIJP WEL EEN BEETJE TREKT.
ER MOET ALLEEN NOG EEN LIJST LANGST HET PLAFON EN DE HOUTEN PLANKEN OMBOUW.




TOEN NA TWEE MAANDEN BRANDEN GEBEURDE ER IETS WAAR IK BEETJE VERDRIETIG VAN WERD.







OP EEN MORGEN ZEI MIJN MAN!

ZAT DIE SCHEUR AL IN DE SCHOUW?

NEE, ZEI IK.










DE SCHOUW WAS SPONTAAN GEBROKEN EN BLEEF MET KIT AAN DE HOUTEN WAND HANGEN.

WIJ DE SCHOUW WEER VAN ZIJN PLEK AFGEHAALD EN IK KON DE SCHOUW WEER PROBEREN TE MAKEN.

DE SCHOUW GELIJMD EN VOL GEGOTEN MET GIPS MET BEWAPENING.

DAN MAAR HOPEN DAT DIT DE OPLOSSING IS.

DE SCHOUW STAAT WEER OP ZIJN PLEK EN IS GEMAAKT.
 DEZE SCHEUREN MOET IK NOG MOOI OPVULLEN EN BIJ WERKEN.
DAN GA IK DE SCHOUW SCHILDEREN EN  MOET ALLES NIET MEER TE ZIEN ZIJN.
ALS OF HIJ WEER NIEUW IS.
MAAR DAAR WACHT IK NOG EVEN MEE.
WANT IK WIL EERST WETEN DAT HET NIET NOG EEN KEER GEBEURD.



DIT IS ECHT EEN SCHOUW MET GESCHIEDENIS.

WE HEBBEN HEM VERHUISD VAN ONZE OUDE WONING NAAR ONS HUIDIGE HUIS.
DAAR IS DE SCHOUW ONGEVEER WEL 10 KEER VERPLAATST OMDAT DE SCHOUW AL DOOR IN DE WEG LAG.
TOEN IS ER EEN GLAZEN POT OP GEVALLEN.
DOOR DAT ER EEN TAFELTJE OM VIEL.
 MIJN ZONEN WAREN AAN HET STOEIEN MET ELKAAR. 
DAT WAS 2 JAAR TERUG EN DIE SCHEUREN HEB IK TOEN OOK GEMAAKT.
( zie collage hier boven )

IK DENK DAT DE OORZAAK NU WAS DAT ER TOCH NOG EEN VERBORGEN SCHEUR ERGENS ZAT DIE IK NIET GEZIEN HAD.

HET EIND RESULTAAT LAAT DUS EVEN OP ZICH WACHTEN.

WORDT VERVOLGD!!


IK HEB OOK EEN NIEUWE TUIN POST GEMAAKT OP MIJN ANDERE BLOG!

LIEVE GROET,

MIRANDA


23 opmerkingen:

Hannekie zei

wat zonde zeg...ik hoop voor je dat het helemaal goed komt. ik vind je houtkachel echt helemaal geweldig zeg. wat zal dat een gezellig sfeertje geven
liefs hannie

oma leentje zei

He gatsie dat is schrikken. Komt misschien allemaal wel weer goed hoop ik. Sterkte

wonen met brocante zei

Wat een mooie schouw. En met de koop van de kachel op MP heb je wat mij betreft ook een goede koop gedaan. Prachtig zo alles bij elkaar. Ik hoop voor je dat hij heel blijft. Groetjes Peggy

Madelief zei

Hoi Miranda,

Wat een pech! Ik ben blij dat jullie de scheur nog hebben kunnen maken, want de schouw is echt een prachtexemplaar. Ook je kacheltje vind ik erg mooi. Het past er perfect voor.

Een gezellige nieuwe week!

Lieve groet, Madelief

puur wit zei

ooh wat balen zeg hetziet er zo mooi en gezellig uit
kan het niet door de warmte komen
nou ik hoop dat het je niet weer gebeurt dat zou jammer zijn
wat kun je dan balen he
gr sandra

Michelle zei

Wat jammer dat ze gebarsten is...ik hoop de je reparatiewerken het goed doen, de plaatjes met je kachel en schouw en de tegeltjes eronder zijn schitterend, heel mooi en gezellig als de kachel brand!!

Fijne week
Lieve groetjes Michelle

Siljo zei

O je das toch echt balen !!
Wel erg mooie kachel en
schouw!!
Heel veel succes ermee
ik hoop dat ie nu goed is.
Groetjes Joke

Mayflower zei

Ohhh....wat zonde Miranda dat er scheuren in je mooie schouw kwamen en hij doormiddenbrak. Ik hoop van harte dat dit probleem nu verholpen is, want ik vind het tesamen met je mooie houtkachel echt een pronkstuk. Ik ben dol op schouwen èn houtkachels/haarden.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Tanja zei

Wat ziet het er mooi uit bij je Miranda, jeetje mijn mond viel open zo mooi vind ik het. Rot voor je dat er een scheur in schouw zit en ik hoop met je mee dat het goedkomt. Maar het sfeertje bij jou, jeetje dat is nog genieten. Meis wat wordt je huis mooi, heerlijk je posten over je huis.

Liefs
Tanja

almay`s home zei

Ach Miranda ....wat jammer die scheur. Maar zoals jullie het hebben opgelost ga je er volgens mij niets meer van zien. Het lijkt wel een reportage van zo'n woonprogramma.
Wat wordt het allemaal mooi bij jullie!

Lieve groet
Alma

It's me zei

Wat erg zeg dat je schouw brak.....ik hoop dat alles weer goed komt mooie schouw mooie kachel....liefs Ria....xxx...

brigitte zei

Jammer het zag er prachtig uit.
Maar het komt vast weer goed.
Hoop voor je dat je er nu alleen maar van kunt genieten.
Groetjes en een fijne week Brigitte

Fluitenkruid zei

Ik hoop zo voor je dat de schouw nu heel blijft, het zou zo mooi staan met je nieuwe kacheltje erin. Fijne dag!

flowersandhome zei

Ik hoop dat alles weer goed komt want het ziet er prachtig uit! Een plaatje!
Groetjes,
Marian

Natasja zei

Ik hoop dat het lukt. Het zou echt zonde zijn, want ik vind het een hele mooie schouw. De combinatie met je houtkachel is ook erg mooi.

Ik ga voor je duimen.

Groetjes Natasja
Ps bedankt voor je reactie op mijn blog.

Monie zei

Ohh , wat zonde zeg. Ik hoop dat je het kan oplossen Miranda , want het is een schitterend geheel met je mooie kachel. Succes.

Inka en André. zei

Hoi Miranda,jeetje wat zonde,zeg,ik hoop dat alles weer goed komt met de schouw,xxx

Colin zei

Balen zeg, hoop dat je de boel kan repareren want het is wel een prachtig plekje zo!

Claudia zei

Er gaat niets boven een vuurtje maar dan moet alles wel heel blijven!

hemelswitwonenmetbrocante zei

Hoi Miranda,
Wat een prachtige houtkachel heb je, wat lijkt met dat knus! Wel ontzettend jammer van die schouw, hoop dat het weer helemaal goed komt.
Groetjes,
Bertha.

Wanda zei

Met die scheur komt het vast wel weer goed... Het is wel een prachtig gezicht op die foto's waar de haard brandt. Heel gezellig!

Lieve groetjes,
Wanda

Martine zei

o wat erg dat de schouw is gebroken. Dat is enorm schrikken. Ik hoop dat het weer goed komt, na al het werk, want het ziet er juist erg mooi uit. Ik duim voor je,

groetjes,
martine

Antonia zei

Als ik jouw verhaal zo lees wacht ik eigenlijk nog niet zo lang op een haard :-) Wat een mooie schouw en prachtige kachel hebben jullie Miranda. Ik hoop echt dat je er over een tijdje niets meer van ziet en je eindelijk echt kunt gaan genieten! Fijne gezellige zonnige Paasdagen gewenst, groetjes Anja