16 februari 2011

ONGELUK ! !








LIEVE BLOGGERS,

HET WAS EVEN STIL!!

HIER EVEN OP DEZE BLOG.

TEN EERSTE WIL IK AL MIJN NIEUWE VOLGERS WELKOM HETEN OP MIJN BLOG!!
IK VIND HET ERG LEUK DAT JULLIE MIJN BLOG BEN GAAN VOLGEN.
IK HOOP DAT JULLIE DAT NOG LANG BLIJVEN DOEN.

IK HEB DE AFGELOPEN TWEE WEKEN NIET VEEL REACTIES OP JULLIE BLOG ACHTER GELATEN.
VANWEGE VEEL PRIVE DINGEN DIE ER GEBEURD WAREN.
 UITLEG IN DEZE BLOGPOST VOLGD HIER ONDER.

OOK WAS IK NIET ONLINE VANWEGE DAT MIJN COMPUTER VERPLAATST MOEST WORDEN NAAR BOVEN.
 EN EEN KABEL MOEST WORDEN GELEGD VOOR MIJN INTERNET

MAAR IK BEN WEER ONLINE!!

MEA VAN MAYFLOWER VROEG ME OF IK AL HET HOUT IN DE WOONKAMER NOG MOET SCHILDEREN.

JA, DAT MOET IK!!

 ALLEEN DE BALKEN BLIJVEN HOUT KLEUR EN WORDEN NIET GESCHILDERD OF GEBEITST.
( KLIK HIER OP ALS JE DE POST WIL LEZEN WAAR MEA DEZE VRAAG STELDE!! )

IN TWEE WEKEN TIJD IS HIER VEEL GEBEURD.
MIJN HUIS GAAT LANGZAAM AAN DE GOEDE RICHTING OP.
NA HET VERVELENDE BEGIN DIT JAAR OP 1 JANUARI 2011 GAAN WE WEER VROLIJK VERDER.
AL HAD IK HET GEVOEL STEEDS DAT DIT JAAR NIET VEEL BETER ZOU GAAN WORDEN DAN VORIG JAAR.
2011 WORDT WEER EEN JAAR MET  VEEL PIEKEN EN DALEN.
MAAR WE GAAN VERDER.

VORIGE WEEK KREEG IK HET BERICHT DAT EEN KLASGENOOTJE VAN MIJN TWEE ZONEN, DIE SAMEN IN GROEP 5/6 ZITTEN, EEN TUMOR IN HAAR BUIK HEEFT EN DAT ZE  DEZE WEEK GEHOLPEN GAAT WORDEN..
MOEDER VAN HET KLASGENOOTJE GEEFT AL VANAF DAT HET MEISJE EEN BABY IS AAN.
DAT ER WAT MET HAAR DOCHTER AAN DE HAND IS.
MAAR ZE WORDT STEEDS VAN HET KASTJE NAAR DE MUUR GESTUURD EN HAAR WORDT VERTELT DAT HET TUSSEN DE OREN ZIT.
DUS NIET!

EEN PAAR DAGEN LATER HOOR IK DAT DE MAN VAN EEN OUDERRAAD LID, WAAR IK IN ZIT VOOR DE SCHOOL VAN MIJN KINDEREN, EEN TUMOR IN ZIJN HOOFD HEEFT TE GROOTTE VAN EEN PING PONG BAL.
ZIJ ZELF, SINDS EEN PAAR WEKEN WEET DAT ZE REUMA HEEFT EN SLECHT KAN LOPEN EN DAARNAAST OOK NOG EEN EIGEN BEDRIJF HEEFT EN 6 KINDEREN.

DAN DIE WEEK WORDT IK OPGEBELD DOOR MIJN MOEDER.
 DAT DE DOCHTER VAN MIJN OUDSTE BROER EEN AUTO ONGELUK HEEFT GEHAD.
TERWIJL ZE VAN PAARD RIJDEN TERUG KWAM.
 AUTO KAN NAAR DE SLOOP!
MAAR MET HAAR GAAT HET OP EEN PAAR LICHAMELIJK DINGEN NA GOED.
VOCHT IN DE KNIE, NEK PIJN EN PIJN OP DE BORST.


EEN WEEK LATER WEER 2 AUTO ONGELUKKEN!


DE JONGSTE DOCHTER VAN MIJN ANDERE BROER HAD NET 4 MAANDEN HAAR AUTOOTJE.
REED NAAR HAAR VRIEND IN HET HOGE WEST- FRIESLAND.

ZE DEED IETS STOMS!

ZE WAS WAT AAN HET PAKKEN TERWIJL ZE REED.
VERLOOR HET MACHT OVER HET STUUR EN GING OVER DE KOP IN DE SLOOT.
DAT WAS VORIGE WEEK VRIJDAG GEBEURT OP 11 -02-2011

DE DAG ERNA HAD DE JONGSTE ZOON VAN WEER EEN ANDERE BROER AUTO RIJLES.
 OOK HIJ KREEG EEN AUTO ONGELUK OP DEZELFDE PLAATS ALS MIJN NICHTJE DE VORIGE DAG.
HIJ KON DOOR TOE DOEN VAN ZIJN RIJ INSTRUCTEUR
  HET VAAR KANAAL ONTWIJKEN.
HET WAS EEN GROOT ONGELUK WAAR MEERDERE  AUTO'S BIJ BETROKKEN WAREN.
MIJN NEEFJE HAD GEEN SCHULD AAN DIT ONGELUK.
ER KWAM EEN KLEIN BESTEL AUTO TEGEMOET.
DIE WAS AAN HET BELLEN EN VERLOOR DE MACHT OVER ZIJN STUUR EN RAAKTE DE BERM.
GAF EEN RUK AAN HET STUUR EN VLOOG ZO DE WEG WEER OP KNALDE ZO TEGEN MIJN NEEFJE AAN.

ALLE TWEE MAKEN HET GOED OP NEK EN KNIEËN PROBLEMEN EN VEEL HUILBUIEN NA GOED.
DE NEEF EN NICHT HEBBEN EEN HELE HECHTE BAND MET ELKAAR.
 HUN VADERS ZIJN MIJN BROERS EN DIE ZIJN WEER GETROUW MET TWEE ZUSSEN.

HET IS TOCH WEL RAAR DAT ZE OP DEZELFDE WEG OP DEZELFDE PLEK .
NOG GEEN 24 UUR LATER EEN ONGELUK KRIJGEN.
DAT HET ONGELUK OP DE DAG WAS DAT MIJN EIGEN VADER JARIG WAS.
ALLEEN MIJN VADER  IS AL EEN TIJDJE OVERLEDEN.
HIJ OVERLEED TOEN IK 13 JAAR WAS.

IK DENK DAT HIJ HUN BESCHERMENGEL WAS, TIJDENS DIE ONGELUKKEN.

HET WAS ALLEMAAL WEL HEEL ERG HEFTIG ZO!!

HET WAS ZO BIJZONDER DAT ZE WERDEN GEINTERVIEUWD VOOR DE REGIO TV.







DEZE MAND HEB IK BIJ LEEN BAKKER GEKOCHT.
HIJ IS EIGENLIJK BEDOELD OM ER TIJDSCHRIFTEN IN TE DOEN MAAR IK HEB ZO VEEL TIJDSCHRIFTEN DAT PAST ER LANG NIET IN.
IK HEB ER MAAR PRIMULAARS INGEZET.
HET ZIJN NIET DE PRIMULAARS VOOR DE TUIN.
DIE IK IN MIJN VORIGE BLOGPOST LIET ZIEN.
HET ZIJN VAN DIE OUWE WETSE DIE OMA ALTIJD HAD.
WAAR SOMMIGE MENSEN NIET TEGEN KUNNEN ALS ZE DE PRIMULA AANRAKEN.
NOU, DIT IS EEN NIEUW SOORT EN DEZE KAN JE AANRAKEN.
HIJ HEET OOK TOUCHE ME!
IK VIND DIT ZO EEN MAKKELIJKE PLANT EN LEKKER VROLIJK.
DE MAND STAAT NORMAAL VOOR MIJN RAAM.
MAAR OMDAT IK EEN NIEUWE HEADER WOU MAKEN HEB IK HEM EVEN OP EEN TAFELTJE GEZET.





DEZE ZINKEN LANTAREN HEB IK BIJ SANNEKE PANNNEKE GEKOCHT!!
HET IS GEEN GROOTTE LANTAREN.
MAAR NET EEN MOOI MAATJE.







HET KLEEDJE IS VAN GREEN GATE.
OOIT GEKOCHT BIJ DE ZINKENVIOOL!

 DEZE LIEFDES SLAKKEN VOND IK TOCH ZO GRAPPIG!!
SAMEN VORMEN ZE EEN HARTJE.
JE KAN ZE OOK LOS VAN ELKAAR ZETTEN.

HET IS NET MIJN MAN EN IK!! (hihihihihi)
DIT JAAR, 24 JAAR BIJ ELKAAR EN 18 JAAR GETROUWD!!
EN IK WORDT OP 20 MAART 39 JAAR!
 DUS IK WAS 15 JAAR DAT WE ELKAAR LEERDE KENNEN.

NOU, DAT KAN JE WEL PLAKKEN EN AAN ELKAAR SLIJMEN NOEMEN.
 WANT WE DOEN OOK NOG BIJNA ALLES SAMEN.






MAAR IK WIL OOK NOG EVEN IEMAND IN HET ZONNETJE ZETTEN EN BEDANKEN VOOR MIJN VALENTIJNS BLOEM.

DAT IS MIJN MOEDER!!!





DAT LIEVE MENS HEEFT HET ERG ZWAAR GEHAD NA AL DIE ONGELUKKEN VAN HAAR 3 KLEIN KINDEREN.
HET WERD HAAR EVEN TE VEEL.





MIJN MOEDER WORDT IN MEI 81 JAAR.
WE SCHELEN 42 JAAR!

LIEVE MA,
 BEDANKT VOOR JE MOOI GERBERA IN DIT LIEVE VAASJE.
VOORAL DE WOORDEN DIE U TEGEN MIJN ZIJN.
ZAL IK HEEL GOED ONTHOUDEN.
( Omdat ik veel van je hou. Maar dat doe ik ook van u ! )




MIJN MOEDER VIND HET HEEL MOEILIJK DAT IK ZO VER VAN HAAR VANDAAN BEN GAAN WONEN.
OMDAT WIJ MEER RUIMTE EN TUIN WILDE HEBBEN.
IK WOON NU ZO'N 45 MINUTEN VAN HAAR VANDAAN.
EN ALS HET TEGEN ZIT 1 UUR.




DIT IS MIJN LIEVE MOEDER!!






JE KAN NOG ALTIJD KANS MAKEN OP I VAN MIJN GIVE AWAY'S
CLICK ON LINK ON  THE SIDEBAR ON MY BLOG!

OF NEEM EEN KIJKJE OP MIJN ANDERE BLOG!

DAAR HEB IK OOK EEN NIEUWE BLOGPOST GEPLAATST!


LIEVE GROET,

MIRANDA















41 opmerkingen:

The Summer Porch zei

Dear Miranda, You have gone through way too much recently and with your home still unconstruction, I'm surprised you don't know if your coming or going these days. I wish you the very best and will keep checking in on you. For now look after yourself and keep fine.
Rosemary...XXX

Stina zei

allereerst vindt je header mooi geworden zo.
leuke mand joh!Grappig dat bloemetje die heb ik ook ze zijn idd heel mooi.

Maar wat is er enorm veel gebeurd zeg daar krijg ik kippenvel van.
Wat een narigheid.

En wat een lieve foto van je moeder, zo lief wat ze jou gegeven heeft, geniet nog maar van haar nu je d'r nog heb.

Lieve Miranda wens je heel veel sterkte toe.
Groetjes Stina

Yn'e Steeg zei

Jeetje wat een ellende allemaal.
kan me goed voorstellen, dat het bloggen dan even op de tweede plaats komt hoor.
neem je tijd, voor alles.

Jantsje

Home and Lifestyle zei

Goh Miranda, met het lezen is het al amper te behappen wat er allemaal gebeurd is, laat staan dat je het meemaakt of alles over je heen krijgt! Met al die ongelukken is het een héél groot geluk dat alles zo is afgelopen, je moet toch niet aan iets anders denken! Het is heel goed te begrijpen dat het je lieve moeder allemaal teveel werd...

Maar de andere berichten zijn ook heel verdrietig, laten we hopen dat de artsen hen kunnen helpen!

Sterkte Miranda en fijn dat je er weer bent!

Lieve groet, Ingrid

Monie zei

Wat een ellendige tijd is dit voor jullie Miranda. Heel veel stekte er zal een tijdje overheen gaan voor iedereen dit verwerkt heeft.

Desirée-ScrapDees zei

goh het is inderdaad al een jaar van ups en downs, des te meer is duidelijk dat je van het leven moet genieten, wnat het kan zomaar veranderen in een nachtmerrie.

marja zei

wat hebben jullie veel meegemaakt de laatste tijd miranda!
stertke met alles en geniet maar van de mooie mand met de schitterende primula's!!!

lieve gr. marja

Claudia zei

Jeetjemina zeg dat is nogal wat allemaal. Je hebt het over een jaar met pieken en dalen. Het lijkt me dat je nu genoeg dalen hebt gehad. Laat die pieken maar komen...

Thuis bij Tjits zei

tjonge Miranda wat is er veel gebeurd rondom jullie.. hoop dat het allemaal zo goed als mogelijk is mag herstellen..
en wat een lieve foto van je moeder.. voor haar ook allemaal heftig zeg..

ik wens je veel sterkte met alles!
lieve groetjes, Tjitske

Bizzy @ home zei

Pff..wat een heftige tijd heb jij achter de rug. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Mooi is de primula, ik heb hier ook één staan. Na een maand het eerste bloempje eraf geplukt.
Pas goed op jezelf!!
Lieve groet Renny

Hannekie zei

tjee miranda wat een ellende allemaal zeg. zeker ook voor je moeder. die van mij is ook 82 en ik geloof dat die zoiets niet meer aan zou kunnen. zijn kwetsbare mensjes die je moet koesteren. je mand is in ieder geval prachtig en je vaasje ook.
liefs en sterkte
hannie

Lynda zei

pfffffff wat een berg ellende zeg!!! Kan me voorstellen dat je moeder even het kopje liet hangen! Maar hoop dat ze er snel weer bovenop is, en dat ze van de aankoemnde lente gaat genieten;).
Je primulaatjes zijn enig van kleur!!!!
Wij weten wat leuk is he ;)

Groetjes
Lynda

Net als Toen zei

Dat is niet niks. Wat is er veel gebeurd. Veel verdrietige berichten. Sterkte.
Liefs, Pauline

Kom Achterom zei

Ha Miranda,
fijn dat je er weer bent meid! en wat een dagen heb je achter de rug zeg!! ooh alles in 1 keer wat een ellende! Hopenlijk heb je nu alles achter de rug voor het hele jaar! Ik wens je heeeeele rustige weken hoor met een stel bouwkabouters als hulp in huis.
lieve groetjes
Yolanda

Mayflower zei

Jeetje...Miranda, wat een verhaal, jullie krijgen zo wel heel erg veel op je bordje. Gelukkig maar dat het alleen bij blikschade is gebleven, al krijg je geestelijk een behoorlijke knauw.
Wat is je Header mooi geworden, ik vind de mand echt prachtig met dit ouderwetse plantje, alleen al om de naam zou ik het kopen hihi.
En wat een mooie Valentijnsbloem van je moeder, wat leuk dat je haar hier even in het zonnetje zet.
Sterkte met alles.
Lieve groet, Mea

Inge... zei

Sjonge zeg, wat een ellende!!
Heb met verbazing je verhaal gelezen, hoe is het mogelijk!

Ik wens je heel veel sterkte, ik denk ook altijd hup, op naar ene beter jr maar meestal gaat er toch weer veel mis.

Geniet van de kleine dingen...

Lieve groet,
Inge...

Colin zei

Nou nou, wat een toestanden allemaal, we duimen met je mee dat je nu al alles van 2011 hebt gehad en de rest van het jaar een stuk rustiger zal zijn.

En primula's die je gewoon zonder allergische reacties kunt aanraken? Kan ik ze toch weer eens kopen, want als kind reageerde ik er heel heftig op en hoe leuk ze ook zijn, ik ga er met een bochtje omheen.

puur wit zei

jee zeg niet te geloven dit is toch allemaal
heel bizar
en helemaal de plek van de twee ongelukken
het lijkt net een film wat raar op dezelfde plek
en inderdaad ik denk dat ze een beschermengel gehad hebben
en wat zielig met dat kind verschrikkelijk
bah wat een ellende allemaal
ik hoop voor jullie dat het nu afgelopen is en dat het goed gaat
sterkte met alles
gr sandra

Elsina zei

Goh Miranda, wat erg allemaal. Ik was eerlijk gezegd wel een beetje ongerust omdat het zo stil was, ik had het gevoel dat er iets was. Ik hoop dat er vanaf nu alleen nog maar leuke dingen gebeuren in je familie en kenissenkring en 2011 een topjaar gaat worden! Ik wens alle zieken en gewonden een voorspoedig herstel!

Binnenpret zei

Wat een verhaal Miranda,
Je neefje en nichtje heb ik trouwens gisteren op tv noordholland gezien. Heel lief om te zien hoe ze elkaar steunen. Ik wens je voor de komende tijd meer prettig nieuws en...sterkte!!!
Lieve groet, Sylvia

Emmy zei

Wat een vervelende dingen allemaal in de fam. Hoop dat ze er snel bovenop komen allemaal want ook van kleine dingetjes kun je een tijd last houden. En dat bericht over het meisje en de ouder lid is ook niet niks dat hakt er ook weer in, sterkte hoor voor jullie.

Maar er was gelukkig ook iets leuks te lezen, mooi je mand vol met bloemetjes en een leuk vaasje van je moeder. En een kleedje van de zinken viool kom je er nog weleens ik kom er op het moment erg weinig omdat het met de kids wat minder gaat en ze dus vaak thuis zitten. En ik dus ook.

Hartelijke groet Emmy

It's me zei

Miranda...wat een post...wat erg allemaal....sterkte met alles....wat een mooie mand !!! superrr leuk !!! geniet van een heerlijke dag....xxx...

Tanja zei

Goh, Miranda wat vervelend allemaal voor je, logisch dat het even stil was aan jouw kant. Dan heb je wel even tijd voor jezelf nodig maar fijn dat je er weer bent.
Ik vind je slakken helemaal geweldig, vooral je uitleg erbij!
En ondanks dat ik niet van primula's hou(mijn (h)exschoonmoeder had ze altijd staan)vind ik ze zo bij jou op de foto in de mand superleuk staan.
Maar ja ZIJ had ze altijd in van die tuttige potjes staan.

Lief je eerbetoon aan je moeder maar denk je ook nog een beetje aan jezelf, geniet een beetje van het weer,

Liefs
Tanja

peet zei

Lieve Miranda
Met kippevel heb ik het verhaal gelezen , wat een ellende ! ik hoop dat alles weer goed gaat komen met hun !! Sterkte voor iedereen !!!

Ik wil je alvast feliciteren met je verjaardag !!!!Voor ik het vergeen nm ik ben ook niet veel in blogland ..Een oud klasgenoot van mijn zoon en nog de klasgenoot van zijn vriendin is van de week omgekomen bij een ongeluk , en dat heeft een hoop inpact op beide en vele vrienden dus er word een hoop over gepraat enzo , dus moeders heeft andere dingen aan het hoofd !!! Net als jij !!
Veel sterkte met alles en ik hoop dat we elkaar weer snel spreken !!
Dikke knuffel Peet

wonen met brocante zei

Wat een verhaal zeg. En een ellende en dat allemaal in zo'n korte tijd. Veel sterkte met alles en neem af en toe ook even de tijd voor jezelf. Groetjes Peggy

marian zei

Wat erg allemaal. Hopelijk is iedereen gauw bekomen en gaat alles verder goed.
Leuk hoor, die slakken ;))
Wat een lieve mama heb je!
Groetjes,
Marian

Antonia zei

Jeetje Miranda, ik zit hier echt met een brok in mijn keel. Heel veel sterkte gewenst voor jou en voor alle betrokkenen! Dikke knuffel ♥

Sanneke Panneke zei

Goh, dat is niet niks, 3 ongelukken. Gelukkig kunnen ze het allemaal nog navertellen, maar schrikken dat dit was zeg. En dat allemaal op zo'n korte tijd. Sjonge word er een beetje stil van. Kan me dan heel goed voorstellen dat het dan even stil is op het blog. In ieder geval heel veel sterkte gewenst met ze alle drie.
Lief ook dat je mijn naam even noemt. ziet er heel gezellig uit, zo met die slakken en mooie mand. Al 24 jaar samen, super zeg, gefeliciteerd. Laat de slakken maar lekker slijmen en plak er nog maar heel wat jaartje bij.
Lieve groet Monique

Judith zei

Nou zeg Miranda... het houdt niet op bij jullie... wat een ellende allemaal! Hopelijk stopt het nu en komt er niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk volop zonneschijn terug in jullie leven!
En ik ken het, ver van je familie wonen... wij wonen net zo lang rijden van onze familie om dezelfde reden als jullie. Gelukkig zien we iedereen nog wekelijks, maar tussendoor bij elkaar aan komen waaien zit er niet meer is en dat is soms wel jammer. Maar goed, daar krijg je weer andere dingen voor terug!
Groetjes Judith

Fluitenkruid zei

Hoi Miranda, wat een nare berichten lees ik bij je. Gelukkig heb je oog voor de mooie dingen die er ook zijn, liefs Jannet

Saskia zei

Dat waren een paar heftige weken, fijn dat je er weer bent.
Groetjes Saskia

La Maison en Wonderboom zei

Wat een verschrikkelijke dingen vertel je allemaal. Ik begrijp dat je hoofd dan wel ergens anders naar staat dan bloggen. Wat een mooie foto van je moeder, ze lijkt me heel lief.
Heel veel sterkte met alles hoor.
De bloemenmand is prachtig en je blog ziet er weer heel leuk uit.

Lieve groeten
Hermine

Maria zei

Miranda wat een ellende allemaal,kan me voorstellen dat je blog op de tweede plaats komt.
Het is ook niet verplicht toch,ik kan ook niet altijd
Hoop dat alles een goede afloop krijgt.
ps prachtige header heb je,vergrijst met rose.heel mooi

liefs Maria

Ger zei

Wat een hoop narigheid in een paar weken.

Hoop dat alle betrokkenen spoedig herstellen en een betere tijd tegemoet gaan!!

Maar het lieve gezicht van je moeder en haar bloemetje voor jou maken van deze post toch nog iets vrolijks.


Met vriendelijke groet,
Ger

Inka en André. zei

Hoi Miranda,wat is er veel gebeurd de laatste tijd bij jullie,kan me heel goed voorstellen dat het bloggen er dan even bij inschiet,voor iedereen heel veel sterkte en neem de tijd om het een plaatsje te geven,lief het bloementje voor je moeder,super,xxx

Anja zei

Ik miste je idd al! Maar wel heel begrijpelijk natuurlijk, wat een ellende allemaal en zo kort op elkaar. Soms komt alles ook ineens. Sterkte voor iedereen in je omgeving en voor jouw.
Groetjes Anja.

Desirée-ScrapDees zei

bedankt dat je mijn 50ste volger geworden bent, pff wat een hoop alweer in zo'n korte tijd, leuk!

queenieshome zei

Je hebt van die tijden dan komt alle ellende tegelijk lijkt het wel ,hopelijk gaat het vanaf nu beter worden allemaal
Kheb gelukkig mn "moessie"dichtbij wonen en wij schelen maar 19jr! hihi ,vroeger dachten ze dat we zussen waren ,grappig he ?

Madelief zei

Jee Miranda,

Ik schrik ontzettend van je berichtje. Wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug. Ik ben blij dat het voor je familieleden zo goed is afgelopen. Fijn dat ze zo'n goede beschermengel hadden!

Je mand met bloemetjes is prachtig. Daar vrolijk je helemaal van op!!

Veel lieve groetjes en een grote knuffel van Madelief xox

~*~ saskia ~*~ zei

Goede tijden vanaf nu!

Een knuffel van mijn Quinten voor jouw Quinten, hihi

Fijne zondag, Miranda xxx

Petra zei

Mijn moeder had (ik moet tegenwoordig 'had' zeggen)zo'n uitdrukking van "een ongeluk komt nooit alleen" nou dat is bij jullie wel van toepassing zeg. Tjonge, ik hoop dat ze het weer een beetje achter zich kunnen laten.

Gr. Petra