21 februari 2011

DOOR DE OGEN VAN EEN PAUWEN OOG!!








DOOR DE OGEN VAN DE PAUWEN OOG!







STAAN DE PAUWEN OGEN VIER OVEREIND.







DIT TAFELTJE STAAT NAAST MIJN BANK IN DE WOONKAMER.
4 JAAR GELEDEN GEKOCHT IN EEN KRINGLOOP HAL BIJ ONS IN DE BUURT.

HET TAFELTJE WAS HELEMAAL NIEUW GRENEN.
NIET MIJN DING!

DUS HEB IK DE POTEN MAT WIT GESCHILDERD
HET BLAD VETVRIJ GEMAAKT, GESCHUURD, STOFVRIJ EN DAN 
VERGRIJSD GELAKT.

DE VERGRIJSDE DE KLEUR HEB IK ZELF GEMENGD.

LAK KLEUR IS DONKER EIKEN 
 DAAR EEN KLEIN BEETJE WITTE VERF BIJ GEDAAN.

GOED ROEREN EN OP EEN STUKJE HOUT EVEN KIJKEN OF HET DE GOEDE KLEUR IS.
ANDERS WEER EEN BEETJE WIT ERBIJ.
DAN HET BLAD VERVEN.






KEULSE POT IS VAN ROOM17.
MIJN FAVORIETEN POT.
VOGELTJE HEB IK EEN 2 JAAR TERUG GEKOCHT BIJ DE ZINKENVIOOL.
DE LANGE SPIJKER HEEFT MIJN ZOON QUINTEN GEVONDEN IN DE TUIN.
HIJ HEEFT OOK HET VOGEL NESTJE GEVONDEN BIJ ONS OUDE SCHUUR.








IN MIJN WOONKAMER STAAN MIJN SPULLEN WEER.

ZOALS MIJN BANK, TAFEL,KAST ENZ.

MIJN WOONKAMER IS NOG NIET AF.
MAAR WE HEBBEN DE SPULLEN AL WEL NEERGEZET.
AL HET HOUT IN DE WOONKAMER MOET NOG GESCHILDERD WORDEN.
MAAR IK HEB EEN HALF OPEN KEUKEN EN DE KEUKEN MOET NOG GEMAAKT WORDEN DOOR MIJN MAN ZELF.
DAT GAAT NOG WEL EVEN DUREN VOOR  DAT KLAAR IS.
IK BEN HET ZITTEN OP HOUTEN STOELEN ZAT EN WIL OOK WEL WEER WAT ROMMELEN IN MIJN HUIS EN LEUKE HOEKJES MAKEN.

 IK BEN DE VERHUISDOZEN VAN 4 JAAR TERUG AAN HET UITPAKKEN.
DAT IS WEL HEEL LEUK!
JE KOMT ER ACHTER DAT JE SPULLEN HEBT DIE JE ALLANG WEER VERGETEN WAS DAT JE DAT HAD.
MAAR OOK SPULLEN WAARVAN IK NU DENK "HOE HEB IK DAT OOIT KUNNEN KOPEN".

ALS DE KEUKEN KLAAR IS, SCHUIF IK GEWOON ALLES AAN DE KANT EN GA IK DE MUREN EN PLAFOND SCHILDEREN.

IK WEET HET IS MISSCHIEN NIET HANDIG .
MAAR IK DEED IN MIJN VORIGE HUIS HETZELFDE EN DAN OM DE TWEE MAANDEN DE MUREN ANDERE KLEUR VERVEN.
DAAR BEGON IK DAN S'MORGENS MEE.
 TEGEN DE TIJD DAT MIJN MAN THUIS KWAM, WAS HET KLAAR.
 HET WAS NET OF ER NIKS GEBEURD WAS.

ALLEEN HIJ ZAG WEL DAT ER EEN ANDER KLEUR OP DE MUUR ZAT.









LIEVE GROET,

MIRANDA

IK HEB OP MIJN ANDRE BLOG OOK EEN NIEUWE BLOGPOST http://www.theblackbarngarden.blogspot.com/ 

  JE KAN JE NOG STEEDS OPGEVEN VOOR MIJN 2 GIVE AWAY'S.
KIJK MAAR OP DE RECHTERKANT VAN MIJN BLOG ( SIDEBAR.)
KLIK OP DE AFBEELDING EN JE KOMT ALS HET GOED IS OP MIJN BLOGPOST OVER MIJN GIVE AWAY'S.







32 opmerkingen:

marja zei

wat mooi miranda en wat een schitterende foto's heb je er van gemaakt!!!!

lieve gr. marja

Bonjade zei

Heerlijk...zo zie ik toch heel subtiel hier al een beetje de paassfeer verschijnen....
Je snapt een post naar mijn hart ;0)
Het kan mij niet gek genoeg ;0)
Enne je tafeltje...zo mooi gedaan.
Fijne week
Liefs

marian zei

Hey Miranda!
Net je twee uitgebreide posten gelezen en wow, wat een prachttoilet, daar zou je inderdaad rustig een eindje kunnen zitten ;-) Wel goed dat de mooie luchter goed stevig vasthangt natuurlijk. Wat een verschil tussen oud en nieuw zeg(al deed je ons bijna geloven dat oud nieuw was, foei, haha)! Prachtig werk geleverd, proficiat.
En al de tips over verven en uitproberen. heb ik nog niet gedaan dus ik ben benieuwd naar meer tips, ook al weet ik niet of ik er iets mee ben want onlangs ging ik kijken voor witte kalkwas maar vond dat niet en toen ik het vroeg keken ze me aan alsof ik niet goed snik was, ze stuurden me naar de beits, maar da's toch niet hetzelfde, of wel??? Complete verfleek hier hoor! Nu heb jij het ook over verf die je bij lak doet maar wat is die lak dan??? Is dat dan geen verf??? Hahaha, je ligt wellicht dubbel van het lachen nu maar ja, ik ken er dus helemaal niets van en zou graag gauw eens wat proberen...
... 2 jaar geleden ging ik ook al eens kalkverf gaan vragen en daar konden ze me toen ook al niet mee helpen, ook bij schilders nagevraagd maar daar werken ze niet mee... Pfffff, zo zal dat hier nooit in orde geraken. Welke verf gebruik jij voor je muren? Ik hou nogal van mat en fluweelachtig zo, er zacht uitziend zal ik maar zeggen...
Groetjes,
Marian

Inka en André. zei

Mooi is het tafeltje geworden en heel mooi gedecoreerd,gezellig,alvast een hele fijne avond,xxx.

Anja zei

Mooi tafeltje geworden zo. Wat kan ik me voorstellen dat je weer wat spulletjes om je heen wilt hebben. Al is het nog niet helemaal klaar en hebben jullie nog behoorlijk wat werk. Heerlijk die dozen uitpakken! Leuke tip om hout mee te bewerken.
Groetjes Anja.

Madelief zei

Hoi Miranda,

Wat een mooi tafeltje is het geworden!

Lieve groet & een gezellige nieuwe week!

Madelief

Alien zei

leuk dat tafeltje van jou! erg mooi dat vergrijsde! je zei dat ik mooie bomen in de tuin had, maar jij kan er ook wat mee zie ik wel, wat een heerlijke oppervlakte tuin hebben jullie, ziet er erg mooi uit!
fijne avond nog!

groetjes Alien

La Maison en Wonderboom zei

Ik heb echt bewondering voor je geduld Miranda wat betreft de verbouwing.
Je tafeltje heb je mooi gemaakt en leuk gestyled.
Stukje bij beetje wordt het je droomhuis.

Groetjes
Hermine

Franse Lelie zei

Wat een leuk tafeltje is het geworden...en zulke schattige spulletjes erop! En een muurtje verven als hij naar z'n werk is herken ik wel...alleen niet zo vaak als jij:)

Stina zei

Jij bent wel handig zeg wat het schilderen aangaat.
enne je tafel die is ook goed gelukt.
nog een fijne avond,
liefs Stina

Elly zei

Wat heb je dit mooi gestyleerd ,en die vogeltje wat een schatje,mooi hoor!!!!!
groetjes van Elly.

Home and Lifestyle zei

Wat is je tafeltje mooi geworden zeg...de uitstraling is nu lekker stoer! Succes met alles in je huis, langzaam aan krijgt het steeds meer de vorm die je voor ogen hebt!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Tanja zei

Ach Quinten, supermooie naam, zo heet de kleine van mijn broer ook. Maar je bent lekker bezig met alles.
Gaat het weer een beetje met je na alle perikelen van vorige week.
Het ziet er trouwens supergezellig bij je uit.

Liefs
Tanja

Desirée-ScrapDees zei

wat een schattig vogeltje zeg, echt lief! En ja dat herken ik wel, gewoon alles opschuiven en verven maar en je hele huis veranderd er ineens door,leuk!

wonen met brocante zei

Die pauwenveren zijn echt heel mooi! En wat knap dat je dat allemaal doet die schilderklusjes. Mijn vriend is schilder en die wil dus niet dat ik zelf aan de gang ga. Maar voordat hij de dingen gedaan heeft die ik gedaan wil hebben.......dat gaat mij natuurlijk nooit snel genoeg. Maar ik snap ook wel dat als je de hele dag al aan het schilderen ben, er thuis geen zin meer in hebt. Dus ik moet gewoon geduld hebben. Lekker dat je weer wat kan in gaan richten. Groetjes Peggy

Rozet zei

Hoi Miranda,

Heb even helemaal bijgelezen. Wat een toestanden bij jullie in de familie, hoe is het mogelijk allemaal in zo'n korte tijd. Ik kan mij voorstellen dat het je moeder even teveel is.
Maar je hebt weer mooie foto's gemaakt, je toilet is prachtig geworden. De tegels van jullie oude toilet zagen er net zo uit als bij ons; helemaal jaren 60. Wij hebben inmiddels gelukkig ook een nieuw toilet.
Sterkte met alles,

groetjes, Jolanda

Antonia zei

Heerlijk zo'n mooi opgeknapt tafeltje vol herinneringen! Fijne week gewenst, groetjes Anja

Objets de Charme zei

Wat een fijne blog heb je toch.
Je tafeltje is heel leuk geworden.
De grijze pot met de pauwenveren is prachtig.
Ik heb genoten van je sfeertje.

Lieve groeten, Alexandra.

(B)engeltje zei

Hallo Miranda...
Weer zulke mooie foto's...hoe doe je dat toch...
Heb ik me al aangemeld voor jouw Give Away.....
Nou, bij deze dan...ik wil heeeel graaaag meedoen.
Groetjes Bianca

"Création" zei

Ohhh Miranda, wat is het tafeltje mooi geworden, en zo leuk gestyled. Ben helemaal verliefd op dat schattige vogeltje, wat een snoepje zeg.

Fijne avond,
LiefsJosephine

It's me zei

Erg mooi geworden Miranda dat tafeltje.....mooi die pot en de veren...fijne avond liefs Ria...

brocante roos zei

Het tafeltje is heel mooi geworden. Het komt niet in mij op om 2 kleuren te gebruiken, erg leuk hoor.

Lieve groet Marjan

Rozmeen zei

Hij is erg mooie geworden. Creatief bezig zijn heeft geloond :-)

Liefs,
Rozmeen

Musje zei

Wat een lief en sfeervol hoekje heb je zo,liefs Joke.

The Summer Porch zei

Good Morning Miranda,

Everything looks wonderful. It's a lot of work, I hear you. But you're getting there. The table is gorgeous.

Have a wonderful day,
Rosemary...XX

queenieshome zei

Hai miranda
Goh jij ook al met je tafeltje aan het stoeien geweest ?
Hij is wel leuk geworden zeg!
en gaaf die potten van Hennie he?
Gr Amy

Hannekie zei

mooi tafeltje hoor..en groot gelijk dat je je spulltjes weer gaat uitpakken..ik vind het zo knap dat je zoveel geduld hebt. maar je krijgt ook een paleisje natuurlijk. wij hebben alles vanwegen finaciele tegenvallers even moeten uitsteeln. jammer.. maar ik ga nu maar alles in etappes doen. eerst het plafond en dan volgende maand vast wat schilderwerk in de kamer. en dan hoop ik voor de zomer de muur met en suite deuren erin..ik zal ook geduld moeten hebben...
liefs hannie

Greet zei

Lieve Miranda,
Dit is inderdaad een mooi tafeltje! Je ziet maar he, dat je ook iets moois kan vinden in de Kringloopwinkel! Je moet alleen de juiste ogen hebben niet!
Dank je wel voor je lieve berichtjes op mijn blog Miranda! Sorry, dat het zo lang is geleden dat ik jouw een bezoekje bracht, maar ik heb echt zo weinig tijd om blogs te lezen!
Maar ik apprecieer het geweldig dat je mijn blog volgt hoor!!
Veel liefs,
Greet

Net als Toen zei

Die veren, echt geweldig. En zo mooi op dat tafeltje.
Veel plezier met het herontdekken van schatten uit de dozen.
Liefs, Pauline

Michelle zei

Mooi alles is mooi, mooie foto's! ik wens je heel veel succes met de verdere verbouwingen van jullie huis!

Lieve groetjess Michelle

Elsina zei

Wat een leuke vignette!

Ik had ook ooit een mooie grote Keulse pot, grijs met blauw, nog van mijn ouderhuis. In de rugzak meegenomen naar Israel in de handbagage, hahaha..de douane keek toch raar bij de rontgen-machine. Anyway, na een paar jaar heeft dear husband in Israel hem per ongeluk laten vallen.

Lekker de sneeuw bij jullie! Kan ik echt jaloers op zijn. Ik stuur dus wat virtuele zonnestraaltjes van hier :)

Groetjes, elsina

Conny's Cottage zei

Hallo Miranda,

wat leuk tafeltje enn de vogel.
Erg leuk.

groetjes Conny