29 december 2010

VAN WIE ZIJN DEZE BLUE EYES?


DE BLAUWE OGEN KEKEN MIJN AAN .
IK WAS VERKOCHT!
TE SAMEN MET DIE VOLLE WIMPERS.
VAN WELK DIER ZIJN DIE?


EEN ALPACA, EEN SOORT LAMA!
DIE WOONT VERDER OP IN MIJN  STRAAT.  
IK GING EEN PAAR DAGEN TERUG MET MIJN 3 KINDEREN SLEEËN DOOR HET DORP.
ER LAG ZO VEEL SNEEUW.
MIJN DOCHTER WEET PERCIES WAAR ZE STAAN EN WOU ER EVEN HEEN.



IS HIJ/ZIJ NIET LIEF!!
VOORAL DAT SCHEVE GEBITJE.

MIJN KINDEREN WAREN IN EEN GEKKE BUI ( komt door de sneeuw,denk ik)
DEDEN EEN PAAR GEKKE BEKKEN TREKKEN.
IK VERTELDE VAN DE ROLO RECLAME VAN HET JONGENTJE DIE EEN OLIFANT AAN HET PESTEN WAS.
EN DE OLIFANT NA JAREN HET KLEINE JONGENTJE (wat inmiddels groot geworden was )
WEER TEGEN KWAM.
 DIE NAAR DE CIRCUS OPTOCHT KEEK EN NAM TOEN WRAAK.
DOOR DE JONGENTJE EEN KLAP MET ZIJN SLURF TE GEVEN.

WIE KENT DEZE RECLAME NIET!!!

MAAR IK VERTELDE OOK DAT IK OOK NET ALS DAT JONGETJE WAS.
TOEN IK 4 JAAR WAS,GING IK MET MIJN OUDERS EN BROERS NAAR DE DIEREN TUIN.
DAAR HAD JE LAMA'S
DIE VOND IK ZO LEUK .
DAT IK PROBEERDE CONTACT TE KRIJGEN DOORMIDDEL VAN EEN LANGE NEUS GEBAAR + TONG UIT TE STEKEN.

HET WERKTE IK HAD CONTACT !!

HIJ REAGEERDE MET HET BEKENDE GEBAAR VAN LAMA'S
HIJ SPUUGDE MIJN HELE GEBLOEMDE JURKJE ONDER.
JA, DAAR HAD IK NIET VAN TERUG ALS 4 JARIGE!!


IN HET ZELFDE WEIDJE LOPEN OOK 2 SCHAPEN EN KIPPEN .
MAAR DIE REAGEREN NIET ZO HEFTIG ALS LAMA'S


LIEVE HÈ!!

ZO LEKKER WOLLIG.


HIER HET STELLETJE PRETZAKKEN!!
DIT WAS WEL EEN HAPPENING!!
MAAR OOK HEEL UNIEK!!
MET JE SLEE OP DE RIJBAAN DOOR HET DORP.

GEZELLIG UIEINDE ALLEMAAL EN EEN GEZOND 2011!!
( met heel veel sneeuw)

LIEVE GROET,
MIRANDA

24 opmerkingen:

Claudia zei

Bij ons twee fokkerijen in de buurt. Altijd een leuk gezicht. De pubers hier in de buurt hebben een leuke bijnaam voor hen verzonnen: Appel-kazen...

Colinda zei

Leuk dat de kids net zo'n kerstvakantie hebben als wij vroeger; hele dagen met de slee buiten of de schaatsen ondergebonden, heerlijk.

Fijne jaarwisseling!

Home and Lifestyle zei

Op afstand vind ik lama's mooie dieren maar wij hebben ook de ervaring dat ze goed van zich af kunnen spugen hi hi! Ik kom er dus maar niet al te dicht bij! Wat heerlijk hè, om zo met de kids te genieten van de sneeuw!!

Ik wens jou en je gezin een hele fijne jaarwisseling en alle goeds toe in 2011!

Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

haha wat een leuke fotos!! hier vlakbij lopen ook van dit soort lama's, wil ze ook nog op de foto gaan zetten, vind ze zo grappig.
wat een unieke belevenis voor de kids op de slee door het dorp!!
succes met oliebollen bakken!! ik ga zo boodschappen doen, we gaan toch maar wel appelflappen bakken:)

fijne jaarwisseling en een gezond en inspirerend 2011!!
lieve groet van Tjitske

Jeanette zei

Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling en een goed begin van 2011!!

Groet,
Jeanette

Tanja zei

Mooie foto's Miranda, die van de schapen vind ik heel erg mooi, maar de mooiste zijn die van je kinderen die zo genieten in de sneeuw.

Nog bedankt voor je mooie en open reactie op mijn post.

Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling en een mooi 2011 met je gezin.

Liefs
Tanja

Miranda zei

Wat een heerlijk verhaal! Succes met het bakken van de oliebollen en alvast een gelukkig, gezond en liefdevol 2011 gewenst!

Groeten,
Miranda

Fluitenkruid zei

Wat een leuke beestjes en de herinnering aan jou in je ondergespuugde jurk...
Een gezond en gelukkig 2011 wens ik jou en je gezin!

marja zei

miranda voor jou ook een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!!

lieve gr. marja

De Lorelei Brocante. zei

Hoi Miranda,

Zoooo,knappe buurman heb jij !!!!!! mischien is het wel een .....buurvoruw ?! zou ook nog kunnen hé haha...maar wel heeeellll lief.
Wat leuk zo in de straat allemaal van dat WOL.

voor jullie ook een fijne jaarwissleing een al het goede voor het komende nieuwe jaar.

Met veel WOL

lieve groetjes
Dicky Marie.

Barnyard Country Gifts zei

Hallo Miranda,
Wat een heerlijk verhaal en leuke foto's.
Ik wens jou en je gezin ook een hele fijne jaarwisseling.
Lieve groet, Annemieke

Anja zei

Ach zo lief, en er kwam bij jouw direct een herrinnering op hi..hi..
Lekker genieten zo met de kids!
Fijne jaarwisseling, groetjes Anja.

Emmy zei

Heerlijk even buiten pret maken. En naar de beestjes toe is altijd goed en blijft leuk om naar te kijken. Groetjes Emmy

Net als Toen zei

Ik vind ze lief, maar kijk gewoon van een afstandje :)
Wens jullie een hele gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2011!
Liefs, Pauline

karolina zei

Warmest thoughts and best wishes
for a wonderful holiday and a Very Happy New Year 2011.Warm hus from Karolina

little sweet things zei

Haha, wat een heerlijk stel pretletters heb jij in huis.
Samen met mijn buurjongen hebben wij vroeger een keer een stel lama's ondergekwat(getver) en tja wij kregen ook de wind van voren. Zoiets vergeet je nooit meer.
Fijne jaarwisseling,
groetjes, Sas

marian zei

Wat een HOOP sneeuw hebben jullie daar!!! Hier ligt het er eigenlijk nooit zo bij en de sneeuw van onlangs is intussen al weer lang verleden tijd. Mooie foto's heb je genomen in dit prachtige sneeuwdecor!
Prettig eindejaar en een goede start volgend jaar!
Groetjes,
Marian

"Création" zei

Ohh wat een heerlijk verhaal Miranda, en schitterend hoe je beschrijft dat jou jurkje helemaal vies gespuugd werd door de lama's.
Je foto's zijn prachtig, en heerlijk en uniek zo sleetje rijden in de straat, echt genieten.

Voor jou ook alle goeds gewenst vor 2011,
geniet van een mooie oudejaarsavond.

Lieve groet, Josephine

Yn'e Steeg zei

Nu weet ik weer hoe of ze heten.
Afgelopen week zag ik dus een land vol alpaca's, ik wist dat het geen lama was maar hoe dan wel..
Zo zie je maar weer toeval bestaat niet.

Een gelukkig 2011 toegewenst, Jantsje

*Ingrid* zei

Wat mooi je dierenpost Miranda en dat met al de sneeuw nog!ik wens je ook een mooi eindejaar samen....groetjes

Rozet zei

Hoi Miranda,

Wat een leuke foto's... en wat een sneeuw ligt/lag er bij jullie. Het dooit nu weer hier.
Een gezellige jaarwisseling en een mooi 2011 gewenst!

Groetjes, Jolanda

Mayflower zei

Ohhh......wat een leuke beesten zijn dat hè. Aan de Drechterlandse weg om je ze ook tegen, bij Hoogkarspel staan er heel wat in een weiland.
Ik wens je een hele gezellige jaarwisseling lieve Miranda en een nieuw jaar vol geluk, liefde en goede gezondheid.
Leuk je hier te hebben ontmoet, ik toost op nieuw jaar vol blogplezier.
Liefs, Mea

Maria zei

Hoi Miranda,

Voor jullie ook een heel goed jaar.
Ligt er bij jullie nog zoveel sneeuw.hier is alles weg helaas.ik ben dol op sneeuw.
Prachtige foto's heb je gemaakt

geniet nog van je zondag
liefs Maria

Maria zei

Hoi Miranda,

Ben ik weer even....wat mijn andere blog betreft.
Laat het nog even zo staan [gesloten dus]wil eerst meer tijd krijgen om het daar te vullen.
Had dit besloten omdat ik geen zin heb dat al mijn uitleg zo gekopieerd word

ps ik kom er nog eens op terug.

liefs Maria