16 december 2010

IN TOETIE HAAR SLAAPKAMER GLUREN



SLAAPKAMER VAN MIJN DOCHTER TOETIE

Ik laat jullie even gluren in de slaapkamer van mijn dochter Toetie.
Mijn dochter Toetie is een meisje die graag leest.
Ze is 6 jaar en ze zit in groep 3, sinds de zomer vakantie.
Na een paar maanden kan ze al aardig lezen.
Voordat ze kon lezen, keek ze graag in leesboeken en verzon ze haar eigen verhaal.
want lezen kon ze nog niet.
Toen ik haar slaapkamer ging ontwerpen, bedacht ik, dat ze maar haar eigen sprookjes boek moest hebben.
 waar ze zelf in woonde .





Dit is een sprookje van verzamelde geschilderde plaatjes en papieren bloemen

De tekeningen heb ik op de hand geschilderd uit vrije hand.
Het moest een los nonchalant beschildering worden.

Mijn dochter was vaak bang in donker en toen heb ik een engeltje voor haar geschilderd.
Ik zei tegen haar dat de engel wel over haar zou waken.
Dit gaf haar rust.


Vogel huisje in de collage heeft Toetie gehad met Sinterklaas.

Hier zie je in de collage haar eigen sprookjesboom met appeltjes.
De mollen die onder de sprookjes boom wonen.
De bonte specht die een holletje in de boom probeert maken.



Het elfjes kasteel staat veilig op een heuvel.
De reuze bloemen groeien hier tot aan de hemel.

In dit sprookjes wereld kan alles. 

 



 
Haar nachtkastje is een beetje kaal maar er staat nu een kerstboom die ze zelf heeft versierd.
De papieren bloemen heb ik ooit gekocht bij een tuincentrum De Boet.






Haar planken stellingkast.
Waar ze haar speelgoed heeft uitgestald.
Kast is gemaakt van witte planken en een boom paal met houten bol erop.
Toen een leuk kleurtje gegeven.
 Blauwe glitter er overheen gestrooid toen de verf nog nat was.






Hier een kijkje in haar stelling kast.


 
                                                       

lieve groet,

Miranda


Die heeft ze zelf ingekleurd met stift en in elkaar gezet.

36 opmerkingen:

Miranda zei

Wat een originele kamer en wat knap dat je dat allemaal zelf getekend/geschilderd hebt!

Fijne avond,
Miranda

Emmy zei

Ik zal heel stilletjes in haar slaapkamer kijken want volgens mij ligt ze nu te slapen. Het ziet er echt heel leuk uit, knap hoor dat je dat zelf doet. Nog 2 nachtjes hoor en dan mag je je pakje open maken spannend!! groetjes Emmy

*Ingrid* zei

Ohh!!Miranda wat een prachtige meisjeskamer,Tootie is vast superblij zijn met zo'n creatieve mama...knap gedaan hoor!fijne avond nog..

Tanja zei

Wat ziet er mooi uit Miranda, wat een heerlijke kamer voor je kleine meisje, wat zal ze genieten daar in haar eigen stekkie.
Ziet er echt heel erg mooi uit.

Groetjes
Tanja

It's me zei

De kamer is helemaal leuk hoor!! ...zo vrolijk !!..ik heb hem ook al liggen hier....weet niet wanneer ie open mag.......volgens mij later hoor je kan tot zaterdag sturen......liefs Ria...xxxx...

lia zei

Wat orgineel, dat heeft niet ieder kind.
Leuk hoor.....
En mijn pakket is ook weg, zelf nog niets ontvangen. Ik ben niet zo'n crea bea dus misschien vind die persoon het wel helemaal niets....

groet Lia

Home and Lifestyle zei

Ik denk dat er in Nederland maar weinig andere meisjes zijn die zo'n vrolijke meidenkamer hebben! Complimenten hoor, ook voor jou want wat zijn die wanden prachtig beschilderd! Ik zou willen dat ik vroeger zo'n prachtkamer had gehad!

Lieve groet, Ingrid

Net als Toen zei

Wat een prachtige kamer. Zo vrolijk met die mooie wanden. Creatief van je hoor om dat zo te schilderen. Ze zal er vast genieten én fijn dat ze er lekker en met een veilig gevoel kan slapen.
Liefs, Pauline

marian zei

Wat een pracht van een kamer en wat een tekentalent ben jij, prachtig!
Groetjes,
Marian

Stina zei

Wat een frisse gezellige meisjes slaapkamer is dat geworden.
Dat heb jij knap gedaan zeg.


Heb ook nog niet in het pakje gekeken, ben ook zo benieuwd wat erin zit,groet Stina

Yn'e Steeg zei

Wat fijn dat je dochter zo'n creatieve moeder heeft.
En dat ze nu in deze prachtige sprookjeskamer mag slapen.

Jantsje

Irma allemaal kleurtjes zei

wauw ik ben sprakeloos wat mooi en wat ben jij een kunstenaar, IrmaXXX

Bizzy @ home zei

Wat een heerlijk vrolijke kamer heb je er van gemaakt. Knap zo los uit de hand geschilderd.
Hier ook een 6 jarige boekenverslindster. Leuk hoe snel dat gaat hè.
Liefs, Renny

THEA zei

Hoi Miranda,

Je dochter heeft een leuke vrolijke kamer.
Knap gedaan dat schilderen!
Heerlijk als je zoiets kunt!

Ik wens je een heel gezellig weekend.

Groetjes Thea

Colinda zei

Die Toetie boft maar met zo'n kamer, je hoeft maar naar de muur te kijken en je kan zelf weer een heel nieuw sprookje verzinnen, leuk!!

Hannekie zei

nou hier zal toch ieder klein meisje van dromen van zo een sprookjes kamer. echt geweldig gedaan.tenminste niet zo een kamer waarbij je denkt..huh slaapt hier een knd..en waar is het speelgoed dan?? dit is echt!! geweldig hoor
gr hannie

Mayflower zei

Wat een prachtige sprookjeskamer heeft je dochtertje. Wat heb je dat allemaal leuk bedacht en zo mooi geschilderd. Volgens mij ben je een heel creatieve vrouw Miranda.
En wat ik ook zo mooi vind is het engeltje wat je heb geschilderd zodat je dochtertje s'nachts niet meer bang is.

Wat spannend hè die groepsknuffel, ik heb nog geen pakje ontvangen, maar kom zo ook niet in de verleiding het open te maken hihi.

Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

English style zei

Pffff kom ik eindelijk op je blog (loop echt hopeloos achter bij iedereen met lezen) hoor ik gelijk het nummer You raise me up (zit nu dus te janken, prachtig nummer met bijzondere betekenis voor mij :-)
wil je zeggen dat ik lekker heb zitten bij lezen op je blog, de kamers van je kids bewonderd heb, echt PRACHTIG gedaan !!!
heb heerlijk zitten genieten (en ja ook janken haha) van je mooie foto's en muziek
lieve groetjes Yvon

Fluitenkruid zei

Wat een supermooie kamer!

G-style zei

Goh je dochter heeft ook al zo'n prachtige kamer , erg mooie sfeer en die kleuren zijn toch helemaal goed voor een 6-jarig meisje .

wat betreft de kruk , daar zijn al twee gegadigden voor , mocht dat niks worden dan hoor je het wel weer ......

fijne dag nog , groetjes van gea

Binnenpret zei

Beste Miranda, Wat een prachtige meisjes kamer. Knap hoor dat je het allemaal zelf geschilderd hebt. En wat een goede oplossing voor haar speelgoed. Lekker alles uitgestald. Fijn weekend!! Groetjes Sylvia

almay`s home zei

Hoi Miranda,

Wat is er veel te ontdekken en naar te kijken in de kamer van je dochter!
Geweldig gedaan! Is dit nu je nieuwe huis?

Leuk die stellingkast! Prachtig en leuk om alles uit te stallen!

En je dochter heeft het niet van een vreemde! Mooi hoor dat vogelhuisje!

En die pakjes.... spannend!!

Groetjes
Alma

Bonjade zei

Wat een droomkamer heeft Toetie zeg......
Hier droomt toch elk kind van...?
Fijne dagen
Liefs

Anja zei

O wat mooi, net een sprookje. Ze kan daar heerlijk wegdromen. Knap dat je dat uit de losse hand hebt gedaan.
Fijn weekend groetjes Anja.

Elsina zei

Prachtige kamer! Mijn meiden zijn helaas al uit die leeftijd, maar anders zou ik zo hun kamers wel weer willen veranderen :) Blij dat het pakketje over is en ik hoop dat er niets gebroken is en dat je het leuk vindt! Groetjes en prettig weekend!

Alien zei

hallo Miranda,

Wat een fleurige meidenkamer, fantastisch gedaan!

groeten Alien

Net als Toen zei

Re:
Limburgse stinkkaas, maar de echte naam is rommedoe. Moet je maar eens proberen :)
Liefs, Pauline

Rozet zei

Hoi Miranda,

Ik kijk met verbazing naar jouw schildertalenten! Wat een leuke originele muur heeft je dochter gekregen. Creatief hoor!

Fijn weekend, Jolanda

ZoutHout zei

Wat een gezellig kamertje! Super leuk en een groepsknuffel dat klinkt zo heerlijk hhahaahah..

liefs uit Zweden

Anna zei

wat lief dat je naar mijn gezondheid vraagt, dank je! het gaat me redelijk, iedere dag een beetje beter, en zo af en toe eventjes aan de computer zoals nu!

wat heeft je dochter een prachtige kamer...
en wat zal ze trots op je zijn!
zo knap gedaan en met zoveel fantasie...
echt helemaal super..
fijne dagen voor jullie.

Rozmeen zei

Wow Miranda, wat heeft jouw dochtertje een prachtige fantasie sprookjes kamer, echt heel leuk! Als mijn dochter Sophie dit zou zien zou ze er niet meer uitkomen :-)

Liefs en een fijne zondag,
Rozmeen

queenieshome zei

Ooooo wat n geweldige kamer heeft ze zeg
Een echte droomkamer ,heb je weer geweldig gedaan !Chapo!
Gr Amy

Thuis bij Tjits zei

hoi Miranda, ik zag dat je je had aangemeld als mijn nieuwe volger, wat leuk!! ben meteen even bij jou gaan kijken en wat heb je een gezellig blog! die foto in je banner vind ik zooo mooi.. en wat heb je een prachtige muurschildering voor je dochtertje gemaakt, wat zal ze blij zijn met het engeltje wat over haar waakt.. heel lief!!

lieve groet, Tjitske

Kari zei

waanzinnig mooi zeg,,,,
heerlijke sprookjes kamer..
leuk gedaan...
daar slaap je vast heel erg lekker..
xxkari

Haikey zei

Geweldig! wat ontzettend leuk gedaan zeg!

Lieve groet, Haikey

Judith zei

Wat leuk Miranda, dat je mijn blog gaat volgen. Ik vind jouw blog ook zéker de moeite waard om in de gaten te houden, dus heb ik me maar meteen aangemeld als volger:-)
En wat een prachtige en creatieve kinderkamers hebben jullie voor jullie kinderen gemaakt zeg: mijn complimenten!!! Groetjes Judith