11 oktober 2010

WARMTE


WARMTE IS ZO FIJN
WARMTE IN JE RELATIE
WARMTE VAN FAMILIE
WARMTE VAN VRIENDEN
DAT  HEB IK ALLEMAAL.
ALLEEN WARMTE VAN EEN KACHEL HAD IK NIET.
LAAT STAAN VAN EEN RADIATOR (CV)

MEER DAN 1.5 JAAR NIET.
VORIG JAAR MET DIE STRENGE WINTER MET VEEL SNEEUW.
SLIEP IK MET EEN ELCTRISCHE DEKEN.
LEKKER WARM, ZOLANG JE MAAR NIET JE NEUS BOVEN DE DEKENS DEED.
WANT DAN BEVROOR JE.
IK HAD NOG GEEN CENTRALE VERWARMING VANWEGE DE VERBOUWING VAN MIJN HUIS.
 HET WAS IN DE WINTER BEST KOU.
ZOALS DOUCHE IN DE BIJKEUKEN, DIE NIET VERWARMD WAS.
ALLES WENT, MAAR KOU NIET ECHT.
MAAR DEZE WINTER WORDT ANDERS.
DEZE WORDT WARM.
EN ALS HET MEE ZIT, MET KERST EEN HOUTKACHEL.

AFGELOPEN WEEKEIND HEEFT MIJN MAN DE CENTRALE VERWARMING AANGELEGD.
HET HELE LEIDINGS SYSTEEM ONDER DE VLOER EN TUSSEN PLAFON AANGELEGD, RADIATORS OPGEHANGEN EN AANGESLOTEN.
 TERWIJL HIJ ER NIET VOOR GELEERD HEEFT.
NU IS HET WARM IN HET HUIS.
HET HUIS MOET WEL EVEN WENNEN AAN AL DIE WARMTE EN WIJ EIGELIJK OOK.




HIJ WAS TOCH AL ZO LEKKER BEZIG OM WARMTE TE MAKEN IN ONS HUIS.
 DAT HIJ GELIJK MAAR DOOR IS GEGAAN MET HOUTKACHEL.

ROOKKANAAL IS AANGELEGD EN STAAT OP DAK.
ALS HET MEE ZIT DEZE WEEK, DAN BRAND DE HOUTKACHEL VAN HET WEEKEND.

NU NOG VERDER IN HUIS.
HOUTKACHEL, TEGELVLOER, SCHOUW MOETEN NOG GEPLAATST WORDEN.
DAN IS DIE KLUS OOK WEER KLAAR.
MIJN MANNETJE DOET DIT ALLES NAAST ZIJN BAAN .
WERKT OOK NOG IN PLOEGEN DIENST.
OOK AL ZIE IK HET SOMS NIET ZITTEN.
WANT JA, HET DUURT ALS 3 JAAR .
BLIJFT HIJ HET ALTIJD POSITIEF IN ZIEN EN ZEGT ALTIJD TEGEN MIJN "HET KOMT GOED "
DAAR HEEFT HIJ OOK GELIJK IN, MIJN KANJER!!


LIEVE GROET,

MIRANDA

20 opmerkingen:

Madelief zei

Hoi Miranda,

Hou vol hoor! Als ik het zo zie wordt jullie huis prachtig. Jullie schouw is prachtig en het kacheltje eveneens. Ik ben heel benieuwd om straks het complete plaatje te zien. Knap dat jullie het afgelopen winter zonder centrale verwarming hebben volgehouden!!!

Een fijne nieuwe week!

Lieve groet, Madelief

Hannekie zei

wow geweldig hoor. wat ontzettend knap van hem. daar mag je zeker trots op zijn. en hij zelf ook. je meot geduld hebben maar het wordt echt een paleisje volgens mij. je houtkachel is echt een plaatje hoor
gr hannie

Miranda zei

Knap hoor! en wat een geweldige houtkachel!!

Passione Helena zei

Wat een mooie schouw..en een prachtige kachel!
Daar zal je heerlijk bij kunnen warmen.

Ooh wat hebben jullie dan door moeten bikkelen vorig winter. het was ook ECHT WINTER!!
Ik heb veel respect voor jullie doorzettingsvermogen!

Wat fijn dat jouw man zo positief en handig is.
Nog even doorzetten, het word volgens mij prachtig!

Fijne avond!
Liefs Helena

Home and Lifestyle zei

Het zal inderdaad niet altijd makkelijk en aangenaam zijn geweest in de afgelopen winter, ik hoop dat je er de aankomende maanden lekker warmpjes bij zit! Wat bof je trouwens met zo'n handige man!

Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Ooohhh wat een geduld moet je opbrengen zeg, maar gelukkig is jullie huis nu warm.
Brrr ik moet er niet aan denken zonder cv in huis, ik ben wel zo'n kou kleum!
Maar ja je kan niet de hele dag in bed liggen hé.
Veel suc6 nog.
Gr Stina

almay`s home zei

Wat voel je je ellendig wanneer je het koud hebt! Maar het gaat goed komen .... en hoe!!!

Nog even volhouden!

Groetjes
Alma

marian zei

Hey Miranda! Je boft echt hoor met zo'n man, en al gaat het traag, er gebeurt toch wat! Leuk dat jullie het deze winter nu wel warm zullen hebben en een houtkachel, waw, wij hadden er vroeger thuis ook één, zo gezellig!
Lieve groet,
Marian

It's me zei

Heerlijk genieten rondom de houtkachel...wat een mooie !!.....en die schouw ook !! fijne week liefs Ria....

Carina zei

Ohhh afgelopen winter was dat echt afzien met bijna de ijspegels aan je oren. Wat zullen jullie nu genieten van de warmte in huis; een echte handy man heb je, knap hoor; 't wordt steeds mooier bij jullie; schouw en kachel staan er al mooi te wezen.

Groetjes van Carina

marja zei

wat een pracht van een kachel miranda en ook ik hou van de warmte. kan helemaal niet tegen de kou.
wens je dan ook een hele 'warme winter' !!!!

lieve gr. marja

peet zei

Dat zal idd wennen zijn , warmte in huis !! Nou de bedsokken kunnen de kast in !
Wat zal jij genieten van je houtkachel ....wij hebben er ook èèn en de afgelopen winter heeft hij dag en nacht aan gestaan heerlijk ! Daar kan geen centraleverwarming tegen op !
Ach wij zijn al 13 jaar aan het verbouwen(ook een man met zwaar werk en we doen alles zels dus de weekenden en avonden ..) ...nou nog 2 grote klussen , een nieuw hek met een poort en de badkamer ...die gaan we hoop ik van de zomer doen kunnen we buiten douchen !!
ik hoop dat je kachel het weekend aan kan geniet ervan !!
groet Peet

Rianne zei

Wat heerlijk een verwarming, wat zullen jullie daarvan genieten. De houtkachel vind ik trouwens ook prachtig, net als de schouw!
Liefs

Yn'e Steeg zei

Het huiselijke sfeertje begint te komen.
Straks lekker met de kerst rondom de houtkachel met z'n allen.

Fijen dag toegwenst, jantsje

Bonjade zei

Nog even wachten dus.....
Maar je zit er warmpjes beide komende winter.
Liefs en fijne dag

It's me zei

Ik ben helemaal blij blij.......wat leuk !!..staat hier te pronken op tafel........liefs Ria...bedanktttt....

THEA zei

Hoi Miranda,

3 Jaar.......pppffff,das niet niks!Ik kan goed begrijpen dat je er ongeduldig van word.
Wel makkelijk dat je man dat allemaal zelf kan, maar dan duurt het ook langer!
Gelukkig voor je gaat het nu de goede kant uit!

Dan kun je genieten!!

Lieve groetjes van Thea

Elly-My Everyday Things zei

Tjeetje, dat je het zolang zonder verwarming hebt kunnen uithouden! Brrr... en dat met afgelopen winter! Petje af hoor! Maar je krijgt er wel iets heel moois voor terug. Nog genoeg klussen lees ik, maar de verwarming is alvast weer een klus van de lijst. Je kacheltje is echt helemaal geweldig, leuke schouw ook!

THORNWOODS AT HOME zei

Wat zal je het koud hebben gehad zonder verwarming.... brrr... vooral afgelopen winter met al die sneeuw. Maar dit jaar zit je er gelukkig warmpjes bij!!

Lieve groet,

Monique

Bizzy @ home zei

Even nieuwsgierig naar mijn nieuwe volgster...kom ik hier even koekeloeren.
Fijn dat jullie er weer warmpjes bij komen te zitten deze winter, geweldig die handige mannen! Mijn man heeft 9 jaar geleden ook zelf de cv aangelegd...ook zonder ervaring. En al die tijd is het hier altijd behaaglijk warmpjes in huis.
Dus komt helemaal goed bij jullie.
Groetjes, Renny