19 oktober 2010

KERST IN DE BLOKHUT



In de zomer 2009

Dit is de blokhut waar ik nou al 2,5 jaar verblijf overdag.
Het huis is al voor langere tijd ons langdurig klus project.
Het heeft een keukentje, wc, eethoek, zithoek en gaskachel voor de koude dagen.
Blokhut is 25m2 groot en we zijn met ze vijven.
Het is klein en soms word ik gek van de te kleine ruimte.
Het probleem is dat de kinderen ook hun speelgoed meenemen naar de blokhut.
Daar is het net te klein voor.
Als je zit moet je blijven zitten .
Vooral als je visite krijgt op een verjaardag of kerst.
Dat zijn dan min. 20 personen.
Dan luid het motto " zitten blijven"

Maar het is wel gezellig zo met ze alle.






Deze krans hing boven de bank

2008


Ik weet het is nog vroeg.
11 november en Sint moeten nog komen.
Maar dit is van twee jaar geleden.
Kunnen jullie even kijken hoe ik toen met mijn gezin kerst heb gevierd.
Ondanks de lange verbouwing zorgen we toch dat het gezellig is en warm.



Deze zelf ontworpen tak / lamp hing boven de eettafel.




De ruimte is klein dus alles moet omhoog.
Kerstboom kan hier ook niet staan.








Ik had een paar uilen over en die had ik maar op een houten bord bevestigd.
De zwarte achtergrond van dit uilen schilderij, is een rest stuk van onze schuur The Black Barn.
Die we vorig jaar hadden voorzien van nieuw hout.






Dit jaar hoop ik niet in de blokhut te zitten, maar in huis.






Ik hou er van om elk jaar iets anders te verzinnen met de kerst.











Nu maar afwachten hoe mijn kerst dit jaar wordt gevierd.


Lieve groet,
Miranda






20 opmerkingen:

Stina zei

Wauw hé wat een prachtige blokhut hebben jullie.
Maar kan me voorstellen dat je het een keertje zat wordt.
Hopelijk kun je met de Kerst in jullie huis zijn.
Je moet wel geduld opbrengen zeg.
Schiet het nu al op, suc6 verder.
En nog een fijne avond in je "kleine huisje'.

Liefs Stina

Cindy at her Country Home zei

Oooohh Miran, ik ben dol op series zoals "het kleine huis op de prairie". Ik zou zo in de "set" kunnen passen hahaha..., maar als ik jullie blokhut zie FANTASTISCH! Had voor 12 jaar geleden atelier en ontwierp en maakte kinderkleding en jawel zat ook in zo'n blokhut. Mmmmm... heerlijk dit mijmeren zeg. Je kerstversiering helemaal geweldig en zóó gezellig, ben benieuwd naar jouw Christmas dit jaar! Ik kan ook niet wachten, vind het altijd de mooiste tijd van het jaar. Ik blijf nog even gezellig bij je zitten om al dat creatieve moois eens goed te bekijken, vind het te gezellig hihi...
Liefs van Cin x

Home and Lifestyle zei

Het is wel een heel lief huisje, maar dat zul je na zo'n lange tijd waarschijnlijk niet meer zo ervaren! Nog even volhouden...het einde is in zicht!

Lieve groet, Ingrid

almay`s home zei

Een klein gezellig huisje heb je ervan gemaakt! Maar ik kan me voorstellen dat je nu wel verlangt naar een groter onderkomen! Nog even geduld en later zul je er leuk op terug kijken wanneer je in je nieuwe grote huis woont!

Groetjes
Alma

It's me zei

Ik hoop in je huis natuurlijk....wel erg erg gezellig hoor!! ...zo leuk gedecoreerd............fijne avond verder.....liefs Ria...

Carina zei

Misschien klein maar wel heel knussie als ik het zo zie. Misschien dit jaar al logeerhut voor (kerst)logees of wanneer het "grote" huis klaar is een super plek voor jou om te knutselen, schrijven en noem maar op.

Lieve groet van Carina

Kom Achterom zei

oooh ik hoop voor je dat je in je prachtige nieuwe huis zit! Veeeeel ruimte en heel veel kerstdeco!!
hiihih heerlijk maar in je kleine hutje is het ook super gezellig hoor!
fijne avond
Yolanda

marian zei

Wat een leuke blokhut en zoooo gezellig maar ik begrijp dat het constant tekort aan ruimte op de zenuwen gaat werken!!! Toch héééél mooie foto's en een gezellige, warme, huiselijke sfeer in jullie kleine maar schattige blokhutje!!!!
Benieuwd al naar de foto's van Kerst dit jaar (in huis???)
Groetjes,
Marian

Hannekie zei

eigenlijk ziet het er super gezellig uit zeg. kan me voorstellen dat je de ruimte te klein vind maar wie weet over een paar jaar en je ziet de fotos dan terug...denk je ...wow het was toch wel heerlijk knus. en nu maar hopen voor je dat je dit jaar lekker in je huis kerst kan vieren
gr hannie

oma leentje zei

Jeetje wel klein idd maar reuze gezellig. Vind het steeds zo grappig als ik op je blog kijk en dan de naam van je dochter lees Toetie zal wel niet haar echte naam zijn . Maar leuke van alles is dat mijn dochter mij ook zo noemt. Vandaar die glimlach van mij. Nou meid ik hoop dat je met de kerst idd in je mooie verbouwde huis zit. En tot die tijd sterke maar ach volgens mij lukt het aardig daar. Knuf Leni

Saskia zei

Ziet er wel erg gezellig uit, maar ik denk dat je toch blij zal zijn wanneer je helemaal in je klus huis kan. Ik krijg door die foto.s van jou wel zin in de kerst.
Groetjes Saskia

Bonjade zei

Kreeg helaas niet alle foto's in beeld...maar wat ik zag....heel gezellig.
Oh het lijkt me wel knus om zo de feestdagen te vieren....maar jij bent er vast wel klaar mee kan ik me zo voorstellen.
Liefs

Madelief zei

Hoi Miranda,

Wat knap dat jullie het al die tijd hebben volgehouden om met z'n vijfen in de blokhut te wonen.

Het gekke is dat het er van binnen helemaal niet uit als een blokhut. Je hebt er een klein paradijsje van weten te maken!

Een gezellige avond!

Lieve groet, Madelief

*Ingrid* zei

Wat mooi jullie blokhut Miranda en heel gezellig voor zo een kleine ruimte!!

fijne dag nog
Ingrid

Elsina zei

Het is een heel gezellig huisje en als de kinderen klein zijn is het misschien nog net te doen. Wij wonen op 80 vierkante meter (permanente bewoning) en wij zijn met zijn zessen. Nu gaat het, we hebben een extra slaapkamertje erbij gebouwd en de oudste is het huis uit, maar op een bepaald moment waren ze 2, 4, 6 en 10 en met zijn allen in een slaapkamer op twee stapelbedden. De jongste zat het huiswerk van de oudste te bekrassen, constant ruzie en geschreeuw..het ging gewoon niet. We hebben toen een tijdje in de woonkamer geslapen, zodat de oudste een eigen kamertje had. De tweede gaat hoogstwaarschijnlijk ook binnen een half jaar het huis uit en hoewel ik de gezelligheid van zoveel mensen op een kleine ruimte leuk vind, zit ik toch ook te snakken naar wat ruimte en vooral stilte. Ik begrijp je dus heel goed. In elk geval heb je het uitzicht op het nieuwe huis!

Elly-My Everyday Things zei

Het is dan misschien niet zo groot, maar wel enorm knus zeg! En je hebt er ook elk jaar een heel gezellig kersthuis van gemaakt. Toch kan ik me voorstellen dat je af en toe naar meer ruimte verlangt....!

Carla zei

Via via hier op jouw Blog gekomen.
Ik begrijp dat jullie in afwachting tot het huis klaar is in de blokhut wonen??
Wel héél klein dan, maar het ziet er wel héél gezellig uit zo!!
Ik hoop voor jullie dat je deze Kerst dan in huis kunt vieren.

fijn weekend...groetjes Carla.

marja zei

klein maar wat knus miranda!!!!!

lieve gr. marja

Mayflower zei

Al is de ruimte beperkt lieve Miranda, ik vind dat je het allemaal heel sfeervol heb in je blokhut. Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat na 2.5 jaar de behoefte groot is om straks in jullie prachtig verbouwde huis Kerst te vieren. Wat zal je dat na zo'n lange tijd als een enorme luxe beschouwen.
Bedankt voor je lieve woorden op mijn posten.
Ik ben ook blij om weer bij jullie langs te komen en te genieten van al die prachtige posten.
Lieve groet, Mea

Bizzy @ home zei

Het ziet er wel erg knus uit...mooie versieringen had je. Maar kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment zat van bent. Hoelang nog?
Groetjes, Renny