21 september 2010

WOONKAMER OPSTELTEN









 WOONKAMER / KEUKEN 


Dit is een collage van de verbouwing op dit moment van de woonkamer / keuken.
We zijn hier al heel lang mee bezig.
Wij doen alles zelf omdat laten doen een vermogen kost.
Ik wil het allemaal anders dan anders.
De woonkamer krijgt een boerderij uitelijk.
Met dikke balken en plankenwand.
Op de vloer een houtenvloer.
Het huis bestond uit kleine hokjes, wat erg benauwde.
Dus hebben we vorig jaar alle muren er uitgesloopt.
Dit jaar zijn begonnen met het bouwen.






HET PLANKEN MOTIEF 


Plankenwand vind ik erg mooi, maar ik hou niet zo van dat het gaat werken.
Dat het dan gaat werken of dat de planken bol gaan staan.
Dus heeft mijn man in underlayment platen gleuven gefreesd die je ook in een plankenwand ziet.
Zo lijkt het net echte planken, maar ze gaan niet werken.
Het is wel een heel werk en het geeft ook veel stof, maar dan heb je ook wat.







THE BOYS

Mijn oudste zoon Myron wil altijd graag helpen met verbouwen.
Hij vraagt elke dag aan zijn vader, pappa kan ik helpen.
Maar hij kan niet met alle klussen helpen omdat hij te jong is en soms ook te gevaarlijk.
Hij is erg sterk voor zijn leeftijd en ook lang kwa lengte.
Hij wordt al gauw 12 a 13 jaar geschat.
Terwijl hij maar 9 1/2 is, hij wordt 9 November 10 jaar !!
Hij zegt ook altijd dat doe ik wel en dat kan ik wel tillen, maar daar moeten we hem wel voor beschermen.
Want hij heeft maar 1 rug.
Mamma en Pappa zijn wel trots op hem.
Pappa heeft er een klusmaat bij.


 
WE ZIJN ER NOG NIET EN NOG HEEL VEEL TE DOEN.
 MAAR IK HOOP DAT WE ER MET DE KERST WEER WONEN.
NU ZITTEN WE AL 3 1/2 JAAR IN EEN BLOKHUT VAN 25 M2.
DAT IS KRAP MET ZIJN VIJVEN.
SLAPEN DOEN WE WEL IN HUIS.
 MAAR ZOALS JULLIE AL HEBBEN KUNNEN LEZEN.
SLAAP IK NAAST EEN CIRKELZAAG.
DE KINDEREN NIET, HUN SLAAPKAMER IS GELUKKIG AF. 

WORDT VERVOLGD!!!



LIEVE GROET,

MIRANDA





14 opmerkingen:

Carina zei

Oef en dan proberen "gewoon" door te gaan met werk, school, huishouden enz enz
Al dat stof van het zagen grrrrrrr zit overal zeker. 't Wordt vast helemaal naar je zin met die kluskanjers.

Fijne avond, groetjes van Carina

Colinda zei

Al 3,5 jaar in de verbouwing ... jeetje dat is knap hoor. Ik kan niet zo goed tegen rommel, klussen, verbouwen en verhuizen en wil het liefst dat alles zo snel mogelijk af is.

Maar ik weet zeker dat als het straks allemaal af is en je kerstboom staat te stralen met alle lampjes er in, dat het jullie die 3,5 jaar (en wat nog volgt) zeker waard is geweest.

Blijf je foto's maken, leuk om te zien hoe een lege ruimte weer "bewoonbaar" wordt!

Groetjes,
Colinda

ingrid zei

hallo,ik ben nieuw op je blog.Heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen met zo'n grote verbouwing hoor.
Sterkte en een fijne avond groeten Ingrid

Home and Lifestyle zei

Tjonge...wat een klus! Maar je plannen klinken heel goed, dus ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Succes met de laatste loodjes in de komende maanden!

Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Hoii, zo hé wat een klus, wat zul jij blij zijn als het straks klaar is, maar je heb nog wel even te gaan.
heel veel succes hoor.
Gr Stina

marian zei

Dat zal er mooi gaan uitzien! Wat een handige Harry zeg, die man van jou! Dat is wel leuk natuurlijk als je veel zelf kan doen. En je zoon is ook al goed op weg! Ik heb wel een duidelijk beeld van hoe ik het hier wil maar zelf aanpakken zit er jammer genoeg niet in. Heel veel succes nog hoor met de verdere verbouwing! Benieuwd naar het het vervolg!
Veel groetjes!
Marian

Irma zei

zo vader zo zoon een mooi plaatje en wauw meis dat gaat mooi worden en dan ben je de rommel zo weer vergeten, groetjes Irma en ben heeeel benieuwd naar het eindresultaat

Hannekie zei

wow en dan zie ik er tegen op dat ik een klein muurtje moet weg breken . heb echt bewondering voor jullie. maar wat zal het mooi worden zeg
gr hannie

Elsina zei

Wat moedig, zo'n verbouwing met 3 kids! Het wordt vast erg mooi en natuurlijk helemaal zoals je zelf wilt als je het zelf doet! Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot 2 van mijn 4 kids het huis uitgaan, dan gaan we ook breken en een beetje verbouwen. Wij hebben een huis van 81 meter2 (voor een familie van zes oorspronkelijk, een is het huis al uit). Heel veel succes gewenst met de verbouwing and ik hoop dat jullie spoeding weer samen in het huis kunnen wonen!

anita zei

hoi Miranda!
Leuk dat je mij wilt volgen.Heb natuurlijk ook even bij jouw gekeken want ik kende je blog nog niet maar dat ziet er erg gezellig uit en aangezien ik nogal nieuwsgierig ben en graag wil weten hoe je prachtige huis eruit gaat zien wil ik jouw blog ook graag volgen.Meid wat een werk zijn jullie aan het verrichten.Maar het lijkt mij wel ontzettend leuk om alles zo te maken zoals je het zelf wilt hebben.Dat is ook wel afzien natuurlijk maar straks de ultieme beloning.......een schitterend huis!
Werk ze enne ik volg je hoor!
Anita.

Het Witte Luik zei

wauw wat een klus!! en wat een SUPER idee om zelf sleuven te frezen waardoor het planken lijken. Complimenten voor jullie doorzettingsvermogen en dit gaat volgens mij heel mooi worden !!! groetjes Marjo

Room Seventeen zei

Wat een klus Miranda! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Planken als wandbekleding? Prachtig!
Groetjes Hennie

Anoniem zei

miranda en ron gaan zo door
gr gerrit.

almay`s home zei

Het wordt een paleis maar voordat je er van kunt genieten. Kan me voorstellen dat je het af en toe flink zat bent. Wij hebben 5 jaar geleden verbouwd en ik vond dat spannend maar ik was blij dat het (redelijk) af was!

Sterkte Miranda!

Lieve groet
Alma