27 september 2010

POTLODEN UIT DE NATUUR



Deze potloden heb ik gemaakt na het idee van mijn oudste zoon.
Hij verveelde zich en ging uit verveling takjes kaal krabben met een mes.
Toen vroeg hij of hij een potlood stift mocht hebben.
Maar dat had ik niet.
Ik zei "ik heb wel wat anders, Houtskool stiften".
Maar hij vroeg of ik hem daar bij helpen wou.






Wij zijn altijd met het huis bezig en gaan ook niet op vakantie omdat we graag het huis willen opknappen.
Maar ik ben ook geen echte vakantie ganger.
Ik ben meer een HUISMUS met grootte letters geschreven.
Maar we doen wel heel veel met de kinderen.
Ron, bouw met ze.
 Van hutten tot en met sleutelen aan shelters enz.
Ik ben de knutsel mamma / bak mamma.
Voor dat soort dingen maken we allebei tijd voor.

Ik kan nu nog van alles met ze thuis doen en ook op school ben ik heel vaak de helpende hand.
Dat kan ook want ik ben thuis blijf moeder.




Dus ging ik met hem aan de slag en dit is het geworden.
Wat je hier ziet is mijn creatie geworden.
Mijn zoon Myron ging na het maken van zijn potlood weer verder met takken zoeken.


Ik heb er maar een leuk sfeer plaatje van gemaakt.






Misschien een leuk idee om het met jullie kinderen, klein kinderen enz. te doen.


Lieve groet,

MIRANDA






12 opmerkingen:

Bonjade zei

Wat een leukerdjes zijn het geworden zeg....
Echt een herfst tipper...haha...toch een beetje herfst....;0)
Liefs

THEA zei

Leuk Miranda,

Zo zie je maar dat je met weing geld ook leuke dingen kunt doen.

Ik heb ze gemaakt van de takken van catalpa. In het voojaar word die telkens kaal gesnoeid,en het hout is heel zacht. Dan snijd ik er stukjes van en punt ze aan. Met een stift kleur ik het topje zwart, en bind er een bosje van met raffia. Dan zet ik ze als een korenschoof rechtop!Staat leuk!!
Maar die van jullie zijn ook erg leuk geworden, misschien iets moderner??? Leuk wat je eraan hebt gehangen!!

Groetjes Thea

Mayflower zei

Wat een herkenbaar verhaal. Ik ben ook niet zo'n vakantieganger.....ook een echte huismus, maar ik heb ook altijd allemaal leuke dingen met de kinderen gedaan.
Wat ben je heerlijk aan het knutselen geweest, een superleuk idee. Ik zag van de week dit soort potloden bij de wereldwinkel leggen, maar zo zelf gemaakt is wel heel speciaal.
Fijne week en een lieve groet, Mea

It's me zei

Geweldige post !! leuk die potloden.....dat er nog kinderen zijn die dit doen !!??...tjeeee........fijne week liefs Ria....

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk idee om zo een aantal potloden zelf te maken. Met creativiteit kom je vaak heel ver en dan hoeft het helemaal niet duur te zijn!

Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Room Seventeen zei

Leuk zeg, stoere potloden hoor!
groetjes Hennie

Rianne zei

Leuk dat je bij mij kwam kijken en de potloden zijn top! Wat een enorme verbouwing trouwens! Ik moet er niet aan denken, onze kleine verbouwing loopt ook eeuwig door met dingen die nog gebeuren moeten, plinten ect. Succes en groetjes

Stina zei

Je bent niet de enigste die thuis is met de vakantie, wij zijn ook veel thuis.
en we vermaken ons ook prima.
Wat leuk die potloodjes, grappig gedaan.
Fijne avond groetjes stina

~*~ saskia ~*~ zei

Een super idee, Miranda. Ik kocht al wel eens bij de wereldwinkel van die boomstampotloodjes, ken je ze?
Een fijne avond! xxx

marian zei

Wat prachtig gedaan zeg!
En toch wel toevallig: vandaag had dochterlief haar spreekbeurt op school en die ging over... de huismus en die begon zo: "Dag allemaal, vandaag zal ik het hebben over de huismus. Een huismus is iemand die graag thuis is maar daarover zal ik het vandaag niet hebben, ik heb het over de vogel de huismus." De juf had achteraf nog een complimentje dat ze het een leuk begin voor de spreekbeurt vond.
En wij zijn ook best huismussen (niet de vogels dan;)) hoor, eigenlijk een opluchting te merken dat we toch niet de enigen zijn want je zou jezelf op de duur abnormaal gaan vinden als je ziet waar en hoe vaak iedereen altijd weg is van huis.
Groet,
Marian

Hannekie zei

wat een geweldig idee!!!!!
gr hannie

Passione Helena zei

Wauw, wat leuk zeg! Wat leuk om dit samen te doen. En zie het resultaat..echt geweldig!

Het staat ook nog eens gezellig.

Een heel fijn weekend!
Lieve groetjes Helena