22 augustus 2010

WERK IN UITVOERING



VERBOUWING VAN DE BOVEN VERDIEPING


Het slopen van het dak is het begin van een grotere slaapkamer / badkamer / kasten kamer.
Drie en half jaar geleden kochten we deze Bungalow uit de Jaren 70.

Niet echt een huis waar ik voor zou vallen.
Ik had liever een boerderij, maar daar had ik de centen niet voor.

Maar waar ik wel voor viel was de plek, de ruimte, het uitzicht, de schuren, het dorp, de fruitgaarde in de omgeving en een tuin van bijna 4000 m2.
En ja, het huis word ook wel weer aan onze wensen aangepast net als al die andere huizen.
Mijn man die erg handig is en niks te veel vindt.
Ik die ook wel wat kan na al die verbouwingen.
Ook dit huis wordt weer een plaatje .

Het eerste wat gedaan moest worden waren de muren en de voegen.
 De gevels moesten gereinigd worden en een nieuwe voeg .
Die voegen waren poreus en de Stenen waren vies.
Toen dat gebeurd was, kwam er een groter dakkapel.
Dak heeft een dakhelling van 26 graden en dat is niet hoog.
Er waren boven maar twee kamers van 2 meter bij 4 meter .
Waar je niet eens recht op kon lopen.
Het dakkapel lieten we plaatsen, zodat het sneller zou gaan .
Het ging snel, binnen 5 dagen was het klaar aan de buitenkant.
De binnenkant deden we zelf.

Maar na een paar weken ging het regenen en het regende binnen ook.
 Dat duurde al met al een jaar.

Het timmerbedrijf is tien keer geweest en het was elke keer opgelost .
Niet dus !

Uiteindelijk heeft mijn man gezegd, ik los het zelf wel op.
Samen met de man van mijn nichtje, die loodgieter is, hebben ze het samen opgelost.
Nu kon het verbouwen van de slaapkamer beginnen. 





Het gat in het dak, wat nodig is voor het dakkapel.
Er bleef niet veel over van het dak. (foto links)
De houten opbouw van het dakkapel werd ter plekke gemaakt. (foto rechts )



.
Onze oude slaapkamer .

Hier liggen we op de grond te slapen, ons ledikant paste er niet in.

    


     De tweede slaapkamer .




De vergrootte slaapkamer door middel van het dakkapel.
Nu kan je weer recht oplopen en hebben we meer ruimte.
De slaapkamer is nu 4,20 bij 4.00 meter.






De ruimte waar de kasten kamer en badkamer moet komen.


Ons dakkapel .

Het is net of er een woonboot op het dak is geland door een tornado.


WORDT VERVOLG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volg de nieuwe blog verhaal over de slaapkamer story.


LIEVE GROET,

MIRANDA














3 opmerkingen:

lia zei

Zo daar ga je echt veel ruimte door krijgen. En je kunt van ieder huis je eigen thuis maken, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

groet Lia

dakkapel plaatsen zei

Wow, dat is pas een groot dakkapel! Echt enorm :-) en scheelt echt voor een hoop ruimte zeg!

amy zei

zo jeetje wat n verschil zeg !
Lekker veel ruimte
Wat n werk he ?,maar dan heb je wel wat :)